رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام‌آمادگی مسکو بمنظور سرمایه گذاری در بنادر ایران

19:19 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۷۷۹۹
دولت روسیه در بیانیه‌ای از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران خبر داد و تاکید کرد: اقدامات برای حصول این‌امر آغاز شده است.

خبرگزاری میزان‌- بنا به اعلام خبرگزاری تاس، دولت روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به دنبال فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاری در بنادر دریایی ایران است و بررسی‌های خود را آغاز کرده است.

براساس این بیانیه، طرف ایرانی به نوبه خود مجوز استفاده از بنادر دریایی را به عنوان کریدور ترانزیت محموله‌های روسی صادر کرده است.

طبق این بیانیه دو طرف آمادگی خود را برای تقویت همکاری در ساخت مشترک ناوگان حمل و نقل دریایی با ظرفیت‌های بزرگ را اعلام کردند.

گفتنی است، ایران و روسیه در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی با هدف گسترش روابط دو کشور چهار سند همکاری امضا کردند.

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از روز یکشنبه ۸ آبان تا به امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه با حضور نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه برگزار شد که این نمایندگان با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بنادر ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *