رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استخدام و ادامه کار مجرمان و جنایتکاران؛ مهم ترین یافته گزارش بازرسی پلیس انگلیس

12:14 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۱۸۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارشی بازرسی پلیس انگلیس یک ماه پس از انتشار گزارش داخلی پلیس این کشور بر وجود فرهنگ فاسد در این نهاد مهر تایید زد.

خبرگزاری میزان – جدیدترین گزارش منتشر شده درباره پلیس انگلیس نشان می‌دهد که این نهاد از فرهنگ فاسد و سوئی رنج می‌برد که پیامدهای متعددی برای شهروندان انگلیسی دارد.

به گزارش «گاردین»، گزارش رسمی اخیرا منتشر شده درباره پلیس انگلیس نشان می‌دهد که بازرسی‌های ناقص در این نهاد سبب شده تا فرهنگ متداول فساد افسران در آن تداوم داشته باشد.

گزارش مذکور توسط بازرسی پلیس و خدمات آتش نشانی (HMICFRS) با هدف بررسی هشدارهای چند دهه اخیر در رابطه با تجاوزهای جنسی جدی افسران پلیس و سوءاستفاده آنان از قدرت انجام شد.

براساس این گزارش افسران پلیس در موارد متعددی از قدرت خود سوءاستفاده کرده اند؛ آن‌ها توقف‌های ایست و بازرسی غیر قابل توجیهی به ویژه علیه زنان انجام دادند؛ جنایت‌هایی مانند تجاوز جنسی را نادیده گرفتند؛ افسران زن و شماری از شهروندان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

این گزارش همچنین آورده است: افسران پلیس پس از ارتکاب جرایمی مانند سرقت، در اختیار داشتن مواد مخدر، رانندگی در حالت مستی و تجاوزات مرتبط با خشونت خانگی با توبیخ و مجازات مواجه نشده و به کار خود در ادارات پلیس ادامه دادند.

در بخشی از گزارش به استخدام بیش از 100 افسر پلیس که در بهترین حالت مشکوک خوانده شده است، اشاره شده است؛ افسران مذکور دارای سوابق جنایی، مشکوک یا مرتکب جرم شامل جرایم جدی، بدهی پرداخت نشده قابل توجه، وابستگان عضو سازمان‌های جنایتکار، ... بودند.

ضمن این که مشخص شده که شماری از افسران پلیس با وجود شکایت یا اتهام‌های مربوط به سوءرفتار با موفقیت در بین نیروهای پلیس جابجا شدند.

یکی از نویسندگان این گزارش می‌گوید که شمار افسران متخلف مشغول به کار در انگلیس نه صدها نفر بلکه هزاران نفر است.  

وی تاکید دارد که بازرسی ضعیف و استخدام سریع برای تامین هدف دولت مبنی بر رفع نیاز 20 هزار افسر جدید پلیس در سه سال از مهم ترین دلایل بحران‌های موجود در پلیس انگلیس هستند.

گزارش (HMICFRS) یک ماه پس از گزارش کمیسر ارشد پلیس انگلیس درباره سیستم انضباطی این نهاد منتشر شد؛ گزارش مذکور به شکست‌های تکان دهنده، فساد و پنهانکاری در پلیس انگلیس اشاره داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *