رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسلمانان عمده هدف جنایات ناشی از نفرت در انگلیس

8:18 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۵۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار منتشر شده نشان می‌دهد که مسلمانان انگلیس عمده هدف جنایات و حملات ناشی از نفرت در این کشور هستند.

خبرگزاری میزان - ماه آگاهی از اسلام هراسی (IAM) در انگلیس بار دیگر در راه است و مانند سال‌های گذشته، این ماه شهروندان را تشویق می‌کند تا آگاهی خود را نسبت به تهدید اسلام هراسی و تأثیر آن بر مسلمانان در سراسر این کشور افزایش دهند.

به گزارش «میدل ایست آی»، اوضاع فقط بدتر شده و مسلمانان هدف حدود نیمی از جنایات ناشی از نفرت مذهبی ثبت شده هستند.

برای کسانی که مستقیما درگیر کارهای اجتماعی هستند و افرادی که مسلمان هستند، این ماه یادآوری وحشتناکی است که چیز زیادی در این زمینه تغییر نکرده است.

بر اساس گزارش سرشماری 2021 از وزارت کشور انگلیس، در هر صورت، همه چیز بدتر شده و مسلمانان عمده هدف جنایات ناشی از نفرت هستند.

اگرچه آمار می‌تواند به اطلاع رسانی رویکرد و واکنش به چنین حوادثی کمک کند، اما به تنهایی نمی‌تواند شدت وضعیت را نشان دهند؛ جرایم اسلام هراسی ثبت شده علیه مسلمانان با بیش از 3 هزار حادثه ثبت شده توسط پلیس به 42 درصد از کل جرایم نفرت مذهبی ثبت شده در سراسر این کشور رسیده است.

یک اسلام هراسی ساختاری

این رقم به این معنی است که زنان مسلمان به وضوح در انگلیس ممکن است دائماً از زندگی خود در حالی که بیرون از خانه هستند، بترسند؛ این بدان معناست که کودکان مسلمان مرتبا در مدارس خود با اسلام‌ هراسی مواجه می‌شوند و به آنها گفته می‌شود «به کشورشان برگردند».

و این به معنای اسلام هراسی ساختاری نهفته در نهادهایی مانند رسانه‌های انگلیس و برخی از سیاستمداران است که نفرت علیه مسلمانان را تحریک می‌کنند و حملاتی که علیه مسلمانان صورت می‌گیرد را توجیه می‌کنند و به جو ترسی که علیه مسلمانان وجود دارد کمک می‌کنند.

واقعیت این است که مسلمانان انگلیس باید در رویکرد خود برای مقابله با این موضوع تجدید نظر کنند و به بیان ساده، یک موضوع ساختاری مانند اسلام هراسی باید در سطح نهادی هدف قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *