رئیس کل دادگستری استان بوشهر از حوزه قضایی شهرستان دیلم بازدید کرد

9:39 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۶۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
  رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از حوزه قضایی، شورای حل اختلاف و اسکله شهرستان دیلم بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر با هیئت همراه از حوزه قضایی شهرستان دیلم بازدید و با حضور در شعب مختلف  دادسرا و دادگاه از نزدیک با قضات و کارکنان دیدار کرده و  ضمن اطلاع از روند فعالیت‌های انجام شده و بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

مهدی مهرانگیز در این بازدید با تاکید بر نظم و انضباط در امور، گفت: پرونده ها باید به صورت منظم‌تر و با قید مشخصات تفکیک وبایگانی شوند.

وی در جمع قضات با اشاره به پرونده های بازداشتی، افزود: قضات باید تمامی پروندهایی که بازداشتی دارند را بازبینی و در جاهایی که می‌توان از ارفاقات قانونی استفاده کرد این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به شرایط خاص بعضی از پرونده های مسن اشاره کرد و گفت: پرونده های مسن حتما خارج از نوبت و به صورت ویژه رسیدگی شود تا جایی که تنها تعداد محدودی از این پرونده ها با شرایط خاص باقی بماند.

مهرانگیر در ادامه با تاکید بر خدمت رسانی و احقاق حقوق مردم، افزود: تکریم ارباب رجوع ، تسریع در رسیدگی ها و جلوگیری از اطاله دادرسی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام مناسب و اجرای آنها، پیشگیری از وقوع جرم، توجه به حقوق مردم و حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال مورد توجه دستگاه قضایی استان است.

بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان دیلم

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین در بازدید از شورای حل اختلاف شهرستان دیلم از نزدیک با قضات و کارکنان دیدار کرده و ضمن اطلاع از روند فعالیت های انجام شده، مسائل و مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

مهدی مهرانگیز در این بازدید به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، در راستای کاهش ورودی پرونده و کاهش جمعیت کیفری می توان پرونده‌های قضایی را در شورای حل اختلاف رسیدگی و از این ظرفیت برای به سرانجام رساندن اینگونه پرونده ها استفاده کرد.

وی با تاکید بر ایجاد صلح و سازش در پرونده های مربوط به قصاص، افزود: در جهت اخذ رضایت اولیای دم با استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله همراهی ائمه جمعه و جماعات و ریش سفیدان و معتمدمان و با ایجاد صلح و سازش می توان این  پرونده ها را مختومه کرد تا زمینه آزادی محکومان از زندان فراهم شود.

بازدید از اسکله شهرستان دیلم

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در اسکله شهرستان دیلم در جمع لنج داران و ملوانان قرار گرفت و ضمن استماع درد دل آن‌ها مسائل و مشکلاتشان را مورد بررسی قرار داد.

مهرانگیز در ادامه بر رفع مشکلات این قشر زحمت کش تاکید کرد و گفت : دادستانی حتما به عنوان مدعی العموم وارد شده و کم و کاستی های حوزه گمرک و اسکله را مورد بررسی قرار دهد تا این قشر زحمت کش بهتر بتوانند به امور و معیشت خود پردازند.

وی در جمع لنج داران و ملوانان با اشاره به اینکه درخواست‌ها و مشکلات خود را کتبا به رئیس دادگستری اعلام کنند، گفت: از طریق استان و مرکز در جهت رفع این مشکلات و مطالبات، پیگیری های لازم صورت می پذیرد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۹۹ درصد اراضی استان بوشهر تثبیت شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *