۳۸ درصد پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان سمنان به سازش ختم شده‌اند

11:37 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۸۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در راستای اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی سال جاری و نیز افزایش میزان مصالحه در پرونده‌های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان، ۳۸.۶ درصد از این پرونده‌ها منتهی به صلح وسازش شده است.

محمدجعفر عبدالهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعداد پرونده های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان سمنان در سال جاری بیان کرد: در اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی سال جاری مبنی بر افزایش میزان مصالحه در پرونده های قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان، ۳۸.۶ درصد از این پرونده ها در شعب شورای حل اختلاف استان منتهی به صلح وسازش شده است.

وی در ادامه افزود: این میزان سازش در خصوص ۸ هزار و ۲۸۵ مورد پرونده است که منتهی به مصالحه در استان شده و امید است با افزایش صلح وسازش و میانجیگری، امکان اصلاح ذات البین فراهم شود.

عبدالهی گفت: رویکرد ارجاع هدفمند پرونده‌های حقوقی و کیفری قابل سازش به شوراهای حل اختلاف از ابتدای طرح دعوی یا در حین رسیدگی، از اهداف پیشروی دستگاه قضایی استان سمنان است تا با این اقدام ضمن افزایش صلح و سازش جامعه در بهبود نرخ و زمان رسیدگی که موجب کاهش اطاله دادرسی در پرونده های محاکم قضایی می شود نقش بسزایی ایفا شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود: این تعداد مصالحه انجام شده در نتیجه فعالیت های ارزشمند تمامی همکاران در شعب شوراهای حل اختلاف استان بدست آمده است؛ امید است با افزایش ایجاد شعب ویژه صلح وسازش شورای حل اختلاف در معیت اجرای احکام تعداد مصالحه در آن پرونده‌ها نیز با افزایش همراه شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *