بایدن احتمال استیضاح خود را تایید کرد

15:49 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۵۸۵
جو بایدن می‎گوید که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، کنگره را به دست بگیرند، ممکن است این موضوع به استیضاح وی منجر شود.

خبرگزاری میزان - تعدادی از قانونگذاران محافظه‌کار آمریکا بارها آمادگی خود را برای استیضاح «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور در صورتی که جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای هشتم نوامبر اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند، اعلام کرده‌اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، به نظر می‌رسد «بایدن» اذعان کرده است که اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای هفته آینده، کنگره را به دست بگیرند، ممکن است به استیضاح وی منجر شود.

بایدن در یک سخنرانی خطاب به حامیان خود در سن دیگو، گفت که از قبل به وی گفته شده است که اگر [اعضای جمهوری‌خواه] مجلس و سنا را بازپس بگیرند، وی را استیضاح خواهند کرد.

وی افزود: نمی‌دانم برای چه چیزی می‌خواهند من را استیضاح کنند.

این امر پس از آن صورت گرفت که «الیز استفانیک»، نماینده شماره سه مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل این ماه گفت که شاید قانونگذاران جمهوری‌خواه پس از بررسی مشاغل مشاوره خارجی خانواده بایدن و درخواست غیرقانونی او برای به تعویق انداختن کاهش تولید نفت اوپک پلاس تا پس از انتخابات میان دوره‌ای، می‌توانند تصمیم بگیرند که سال آینده چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا را استیضاح کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *