درخواست محرمانه آمریکا از اوکراین برای مذاکره با روسیه

10:29 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۲۰۱
واشنگتن پست در گزارشی می‎گوید که آمریکا طرف اوکراینی را به مذاکره با روسیه تشویق کرده است.

خبرگزاری میزان - «واشنگتن پست»، در گزارشی فاش کرد که دولت آمریکا به طور مخفیانه مقام‎های اوکراین را تشویق می‌کند تا آمادگی خود را برای مذاکره با روسیه ابراز کنند و از این موضوع که تا زمانی که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌ جمهور از قدرت برکنار نشود، از شرکت در مذاکرات صلح خودداری می‎کنند، دست بردارند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه نوشته است که که درخواست مقام‎های آمریکایی برای تحت فشار قرار دادن اوکراین برای حضور در میز مذاکره نیست، بلکه تلاشی حساب شده برای اطمینان از حمایت کی‎یف از سایر کشورهایی است که از دامن زدن به جنگ برای سالیان طولانی هراس دارند.

به گفته این منابع، این رایزنی‎ها نشان می‎دهند که موضع دولت بایدن درباره اوکراین چقدر دشوار است و مقام‎های آمریکایی به صورت علنی متعهد شدند که از کی‎یف با مبالغ هنگفت «تا زمانی که ممکن است» حمایت کنند این در حالی است که آنها امیدوارند برای مناقشه هشت ماهه که آسیب سنگینی بر اقتصاد جهانی وارد کرد و ترس از جنگ هسته‎ای را افزایش داد، راه حلی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

آژیر هشدار در اوکراین/کمک ۴۰۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‎یف

روسیه با از سرگیری توافق صادرات غلات موافقت کرد

«واشنگتن پست»، در بخش دیگری نوشت: مقام‎های آمریکایی از موضع همتایان اوکراینی خود درباره اینکه پوتین در حال حاضر در مذاکرات جدی نیست حمایت کردند اما اذعان کردند که امتناع «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین از وارد شدن به مذاکره با رئیس جمهور روسیه، نگرانی هایی را در بخش هایی از اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین ایجاد کرده است؛ مناطقی که تاثیر جنگ بر آنها بروز یافته است.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گذشته در جریان سفر به کی‎یف گفت که حمایت واشنگتن از اوکراین پس از انتخابات کنگره تزلزل ناپذیر باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *