قتل بیش از 170 زن در بلژیک

8:00 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۱۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
قتل زنان در بلژیک به چالشی جدی تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان – قتل زنان در بلژیک در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است؛ این در حالی است که پلیس بلژیک همچنان شکایت‌های زنان از خشونت را چندان جدی نمی‌گیرد.

قتل زنان که در دسته جنایت‌های نفرت محور تعریف می‌شود، عمدتا در پی خشونت خانگی رخ می‌دهد.

این نوع قتل در میان کشورهای اروپایی در حال تبدیل شدن به بحران است، اما همچنان مورد بی توجهی دولت‌ها و پلیس این کشورها قرار می‌گیرد.

به گزارش « trenddetail»، نوزدهمین مورد قتل زنان در بلژیک چند روز پیش در «بروکسل»، پایتخت این کشور رخ داد.

اگرچه خشونت خانگی یکی از مهم ترین دلایل قتل زنان در بلژیک محسوب می‌شود، قربانیان خشونت خانگی مراجعه به پلیس را اقدامی درست نمی‌دانند.

بی توجهی پلیس به شکایت‌های زنان از خشونت خانگی به موازات رشد قتل زنان در سال‌های اخیر سبب شد تا دولت این کشور ناچارا قانونی برای محافظت از زنان را تصویب کند.

براساس قانون مصوب جدید امکان جمع آوری داده‌ها در رابطه با قتل زنان فراهم شده و به پلیس و قضات در این رابطه و در موضوع خشونت خانگی آموزش داده می‌شود.

به گزارش « vrt»، آمارهای مربوط به قتل زنان در بلژیک اگرچه تاکنون به صورت رسمی جمع آوری نشده اند اما قتل 19 زن در سال جاری میلادی را تایید می‌کنند.

براساس آمار « StopFemiicide»، در سال 2021 دستکم 22 زن، دستکم 27 زن در سال 2020، دستکم 24 زن در سال 2019، دستکم 39 زن در سال 2018 و دستکم 43 زن در سال 2017 کشته شدند که در مجموع با شماری که در سال جاری میلادی به قتل رسیدند، 174 قتل در شش سال گذشته را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *