رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزار جنسی هزاران کودک از سوی شخصیت‎های کلیسای کاتولیک فرانسه

9:10 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۶۸۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رسوایی آزار جنسی در کلیساهای کاتولیک به عنوان نمونه در کلیسای کاتولیک فرانسه نقطه پایانی ندارد.

خبرگزاری میزان – اعتراف‌ها و شکایت‌های پی در پی از آزار، سوءاستفاده و تجاوز جنسی در کلیسای کاتولیک، اجازه نمی‌دهد پرونده این رسوایی دستکم در آینده نزدیک بسته شود.

به گزارش «گاردین»، یک کاردینال فرانسوی با انتشار بیانیه ای به آزار جنسی یک دختر 14 ساله در 35 سال پیش اعتراف و از فعالیت خود کناره گیری کرد.

او اسقف اعظم «بوردو» در جنوب غربی فرانسه بود که در سال 2019 بازنشسته شد؛ این مقام کلیسای کاتولیک فرانسه پس از بازنشستگی در اسقف نشین زادگاه خود مشغول خدمت بود.

این کاردینال 78 ساله، یکی از 11 اسقف در حال خدمت یا سابق کلیسای کاتولیک فرانسه است که به سوءاستفاده جنسی متهم شده اند.

رئیس کنفرانس اسقف‌های فرانسه، می‎گوید که تاکنون 11 اسقف در رابطه با سوءاستفاده جنسی در پرونده‌های مختلفی که توسط مقامات قضایی فرانسه یا مقامات کلیسا بررسی شده اند، متهم شده اند.

کلیسای کاتولیک فرانسه به تازگی پرداخت غرامت مالی به قربانیان سوء استفاده جنسی از کودکان را آغاز کرده است.

بررسی گسترده سال گذشته یک کمیسیون مستقل تخمین زد که 330 هزار کودک در طول 70 سال توسط کشیش‌ها یا دیگر شخصیت‌های مرتبط با کلیسا در فرانسه مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

این آمار شامل حدود 216 هزار نفر می‌شود که توسط کشیش‌ها و دیگر مقام‌های کلیسا و بقیه توسط شخصیت‌های نهادهای مرتبط مورد آزار قرار گرفته‌اند.

این تخمین‌ها بر اساس تحقیقات گسترده تری انجام شد که توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان بود.

گزارش مذکور یک «پوشش سیستماتیک» توسط مقامات کلیسا در زمینه سوءاستفاده و آزار جنسی از کودکان را ​​توصیف کرده و از کلیسای کاتولیک فرانسه خواست تا به حاکمیت قانون احترام بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *