رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت و جنایات کهنه‌ سربازان پس از بازگشت به آمریکا

9:34 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۷۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کهنه‌سربازان آمریکایی که در جنگ‌های خارجی این کشور حضور داشته‌اند در پی بازگشت، جنایات افراطگرایانه بسیاری را مرتکب شده‌اند.

خبرگزاری میزان - جنگ در عراق و افغانستان نسلی از کهنه‌سربازان آمریکایی را افراطی کرده که بسیاری از آنها به دلیل جنایات بسیاری در داخل آمریکا، محاکمه می‌شوند.

به گزارش «worldbeyondwar»، «ناتان بدفورد فارست» یکی از تهاجمی‌ترین ژنرال‌های نسل خود بود و پس از پایان دوران خدمت در ارتش آمریکا به طرز تلخی، به خانه خود به تنسی رفت و راه جدیدی برای جنگ پیدا کرد.

«فارست» در اولین موج کهنه سربازان آمریکایی بود که پس از بازگشت به خانه به ترور داخلی روی آوردند.

همچنین پس از جنگ جهانی اول و دوم، پس از جنگ کره و ویتنام و پس از جنگ در عراق و افغانستان نیز اتفاق می‌افتد.

نکته این نیست که همه یا بیشتر کهنه سربازان آمریکایی خطرناک هستند؛ کسانی که درگیر افراط گرایی و راست افراطی هستند، کسری از 18 میلیون آمریکایی هستند که در نیروهای مسلح آمریکا خدمت کرده‌اند.

بر اساس برنامه افراط گرایی در دانشگاه جورج واشنگتن، از 897 نفری که پس از حوادث 6 ژانویه متهم شدند، 118 نفر دارای سابقه نظامی هستند.

«مایکل جنسن»، محقق ارشد در مطالعه تروریسم و ​​پاسخ به تروریسم در دانشگاه «مریلند»، می‎گوید: وقتی این افراد درگیر افراط‌گرایی می‌شوند، به بالاترین سطوح می‌رسند و در جذب افراد بیشتر برای هدف بسیار مؤثر هستند.

50 سال گذشته ترور راست افراطی در آمریکا تحت سلطه افرادی با پیشینه نظامی بوده است؛ از همه بدنام‌تر، «تیموتی مک وی»، کهنه سرباز جنگ خلیج فارس بود که بمب «اوکلاهاما سیتی» را در سال 1995 منفجر کرد که منجر به کشته شدن 168 نفر شد؛ این فهرست تقریبا بی پایان است.

در کنار خشونت، چهره‌های کلیدی در سیاست راست افراطی از ارتش آمریکا هستند و مانند ژنرال سابق «مایکل فلین» به «خدمات» دوران جنگ خود افتخار می‌کنند.

وقتی جنگ‌ها به اندازه جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان آغشته به دروغ‌های سطح بالا و مرگ‌های بی‌معنی است، دلیل خوبی برای احساس خیانت از سوی دولت آمریکا برای کهنه‌سربازان وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *