رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفر رئیس جمهور به پاکدشت/ آیت الله رئیسی: سیاست بی‌ثبات‌سازی کشور همانند سیاست‌ تحریم‌های ظالمانه دشمن شکست خورد

9:22 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۶۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور از پروژه‌های خط انتقال پساب بهداشتی و کمربندی جنوبی پاکدشت بازدید کرد.

خبرگزاری میزان _ بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید خود که از سوی وزرای نیرو و راه و شهرسازی و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور همراهی می‌شد در جریان روند احداث این پروژه‌ها قرار گرفت.

اجرای پروژه خط انتقال پساب بهداشتی فاضلاب تصفیه‌خانه ری از سال ۹۲ آغاز شده اما به دلیل برخی مشکلات از جمله سرمایه‌گذاری معطل مانده است. در صورت تکمیل این پروژه سالانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب آب بهداشتی در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.

همچنین پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ ملی با گذشت ۱۴ سال از آغاز احداث آن همچنان به پایان نرسیده است.

رئیس جمهور پس از استماع گزارش روند اجرایی و مشکلات پیش‌روی تکمیل این پروژه‌ها، امکان زیرکشت رفتن پایدار ۳۵ هزار هکتار از اراضی منطقه در صورت تکمیل پروژه خط انتقال پساب بهداشتی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به مشکل تملیک اراضی در این پروژه‌ها و مطالبات مردم به معاون اجرایی ماموریت داد تا با ارزیابی و برآوردهای دقیق نسبت به تخصیص بودجه و رفع مشکل این پروژه اقدام کند تا مردم شاهد گشایش و بن‌بست شکنی در این پروژه‌های معطل مانده باشند.

تعیین فرصت یک ماهه آیت الله رئیسی برای رفع موانع احداث شهرک امیرالمومنین (ع) پاکدشت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به منظور انجام بخش دیگری از بازدیدهای میدانی خود از شهرستان‌های استان تهران به پاکدشت سفر کرده است از پروژه احداث شهرک امیرالمومنین (ع) این شهرستان که به دلیل مشکلات اداری بیش از ۲۰ سال است معطل مانده است، بازدید کرد.

این پروژه که از سال ۸۴ با خرید بیش از ۶ هزار قطعه زمین از سوی مردم عملیات اجرایی آن آغاز شده، به دلیل برخی مشکلات اداری از جمله ایرادات و موانع سازمان منابع طبیعی و سازمان محیط زیست متوقف شده است.

رئیس جمهور در جریان این بازدید در جمع اهالی این منطقه حضور یافت و ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مردم در هوای بارانی با بیان اینکه ما در کنار شما هستیم و مشکل شما مشکل دولت است، تصریح کرد: برای رفع موانع اداری احداث این شهرک حداکثر یکماه زمان تعیین کردیم تا مسئولان شهرستان مشکلات این پروژه را به طور کامل مرتفع کنند.

آیت الله رئیسی همچنین در گفتگوی چهره به چهره با مردم این منطقه در جریان مسائل و پیشنهادات آنها قرار گرفت.

حضور رئیس جمهور در محل اجرای پروژه توسعه بیمارستان زعیم پاکدشت

رئیس جمهور در جریان سفر به پاکدشت از پروژه بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی زعیم بازدید کرد.

این پروژه با ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در ۷ طبقه نیازمند تامین اعتبار ۳۰۰ میلیاردی است که به گفته مسئولان پروژه در صورت تحقق اعتبارات آن تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه که با همراهی وزیر بهداشت و معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفت، دستور داد اعتبارات لازم برای تکمیل آن در قالب بودجه مصوبات سفرهای استانی تصویب و مراحل تکمیل آن به فوریت انجام شود.

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر ضرورت تمرکز بیشتر بر حوزه بهداشت خطاب به وزیر بهداشت گفت: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی، وزارت بهداشت باید بر حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری متمرکز شود.

آیت الله رئیسی: سیاست بی‌ثبات‌سازی کشور همانند سیاست‌ تحریم‌های ظالمانه دشمن شکست خورد

رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم متدین، ولایتمدار، شهیدپرور و پرتلاش شهرستان پاکدشت ضمن ابراز خرسندی از سفر به این شهرستان و حضور در جمع مردم پاکدشت گفت: قبل از حضور در جمع شما مردم عزیز پاکدشت از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بازدید کردم که به رغم گذشت بیش از یک دهه از آغاز اجرای آنها هنوز به سرانجام نرسیده است.

رئیس جمهور با تاکید بر عزم دولت برای تسریع در روند احداث و تکمیل این پروژه‌ها، افزود: در این سفر تلاش بر این است که دولت با سرعت و شتاب بیشتری مشکلات و گره‌های موجود در شهرستان را با همراهی و همکاری مردم حل و فصل کند.

آیت الله رئیسی در ادامه بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های برجسته مردم پاکدشت برشمرد و افزود: کارنامه درخشان مردم این منطقه و تقدیم بیش از ۵۰۰ شهید در دفاع از انقلاب و کشور نشانه صدق این مدعاست.

رئیس جمهور اضافه کرد: دشمن می‌خواست فروش نفت ایران به صفر برسد، ایران منزوی شده و تجارت ما متوقف و ایران از اقتصاد منطقه حذف شود و چرخ تولید در کشور متوقف شود، اما دید که با وجود همه فشارها فروش نفت افزایش یافته، سهم ایران از تجارت منطقه حدود ۵۰ درصد افزایش یافت و چرخ‌های تولید با همت جوانان ایرانی می‌چرخد و لذا رسما اعتراف کردند که سیاست فشار حداکثری آنها مفتضحانه شکست خورده است.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دشمن می‌گفت اگر شروط ما از جمله FATF را نپذیرید نمی‌توانید با کشورهای منطقه و جهان ارتباط داشته باشید، اما دیدند که ایران بدون توجه به ادعاهای آنها به عضویت سازمان شانگهای درآمد و همکاری منطقه‌ای خود را افزایش داد و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحریم‌ها و تهدیدها را با قدرت کنار زده و با تکیه بر اراده پولادین جوانان خود قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و لذا تلاش کرد با ایجاد اغتشاش و بلوا به اهداف خود برسد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن خیال کرد می‌تواند با بلوا و آشوب پیشرفت کشور را متوقف کند اما زهی خیال باطل، چرا که دیدند دولت با مردم و در کنار مردم است. اراده شهدایی مثل شهید سلیمانی و شهدای بزرگوار پاکدشت به ما یاد داد که نباید به خواست دشمن دچار توقف و سستی شویم و لذا با الگوگیری از این شهدا حرکت قطار پیشرفت و سازندگی و رفع مشکلات مردم را با شتاب پیش خواهیم برد.

رئیس جمهور: فعال سازی اقتصاد گردشگری برای مردم پاکدشت هم اشتغال و هم درآمدزایی به همراه خواهد داشت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت گفت: شهرستان پاکدشت ویژگی‌های مهمی از جمله نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در مسیر زائران امام رضا(ع) و همچنین از ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی برخوردار است که توجه ویژه مسئولان موجب رشد و توسعه هرچه بیشتر این منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار در کشور است، افزود: پروژه کمربندی پاکدشت و همچنین خط لوله پساب بهداشتی که بهره‌برداری از آن مساحت زیادی از اراضی کشاورزی منطقه را زیر کشت پایدار خواهد برد با شتاب بیشتری پیگیری خواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بخش گل و گیاه شهرستان پاکدشت به نحوی پیشرفت داشته که امروز برخی آن را پایتخت گل و گیاه کشور می‌دانند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز این ظرفیت بسیار ارزشمند نه تنها به مردم استان‌های دیگر که هنوز به مردم تهران هم به خوبی معرفی نشده است. قطعا در صورت شناساندن بخش گل و گیاه شهرستان پاکدشت، این منطقه به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: اقتصاد گردشگری برای مردم این منطقه هم اشتغال و هم درآمدزایی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *