رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاییه: دمیدن در آتش اختلافات و ایجاد تفرقه مهمترین حربه دشمنان است

15:02 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۴۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: مهمترین رویکرد دشمن بویژه در جوامع مسلمانان، همواره ایجاد تفرقه و دمیدن در تنوراختلافات است.

خبرگزاری میزان - در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ضمن قدردانی از خدمات، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های روحانیون این استان اظهار کرد: اعتلای کلمه الله و حاکمیت آن در سرتاسر گیتی از اهداف بلند و مشترک علما و روحانیون اهل تسنّن و تشیع است، ما بویژه در این استان می‌بینیم که در سایه تعامل و حول محوریت نبی مکرم اسلام (ص) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شده است و در این راه از هیچ کوشش و فداکاری دریغ نکرده‌اند و این از برگ‌های برنده و ارزش‌های والای این نهاد مقدس است.

وی افزود: آنچه که تاریخ خلقت و تاریخ هدایت بشریت نشان می‌دهد، حاکی از آن است که بعثت انبیا و ارسال رسل و استمرار هدایت فقط در حوزه بیان احکام الهی محصور نشده است، بلکه یک نبی و یک وصی قبل از اینکه فقاهت را تحویل دهد ابتدا حاکمیت و رهبری خودش را، ولایت خودش را در بین جامعه تثبیت می‌کند و برای تشکیل حکومت از همان ابتدای بعثت شروع به تمدن سازی می‌کند، هدف از ارسال رسل و نزول کتب و انتخاب آن‌ها در بین جامعه انسانی برای ساختارسازی، چگونگی زیست انسان و تحول اساسی در حیات مادی و معنوی آن‌ها بوده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به آیه 6 سوره مبارکه انشقاق "یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه"، تصریح کرد: هرچند در میزان ارتباط بشر بیان وحیانی وجود دارد، اما هر چه که پیش می‌رویم، معرفت به خالق در حال افزایش است و بشریت در حال تحول، بدانید در حقیقتِ دنیای بشریت به معنای صحیح نه دنیای محصور به چهار انسان شیطان صفت که نتوانستند حق و باطل را به تعبیری علم و جهل را از همدیگر جدا کنند و حتی جمعیت مسلمان و متکی به دین را در تمام بلاد حول یک محور متحد سازند، علیرغم وجود این موانع هرروز دارد جایگاه خودش را برای وصول به توحید هموار می‌کند و انسان‌ها به مبدأ و معاد معتقدتر می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه طی کردن این مسیر یعنی وظیفه هدایت فکری و دینی جامعه نیاز به شناخت دقیق و معرفت به این موضوع دارد، اظهار کرد: میل اتصال به مبدأ یعنی توحید گرایی ، نه برای زمان حال  بلکه از زمان انبیاء شروع شده و این اعتقادات در طول تاریخ به واسطه ی کسانی که مسئولیت تبین معرفت و شناخت را در جامعه انسانی بر عهده داشته اند رشد پیداکرده و عمیق تر شده است، بدون تردید این عرصه کسانی را می خواهد که خودشان به این شناختی که می خواهند ایجاد بکنند، معرفت داشته باشند و در وجود خودشان نهادینه شده باشد، این قشر کسی نیست جزء روحانیت، این جمع علمایی که شرایط لازم برای تبیین دین خدا را دارند تا زمینه ی تمدن سازی و اعتلای بشریت را فراهم کند. و حتماً جریان معاند و مخالف این موضوع را خوب فهمیده، برنامه ریزی کرده و با شیوه های گوناگون سعی در نابودی و از بین بردن کرامت انسانی و به ابتذال کشاندن جامعه را دارد که  باید نقشه راه دشمن را بشناسیم، آگاه باشیم و با هوشیاری عمل کنیم.

بیشتربخوانید

صدور کیفرخواست برای ۱۰ مرد و یک زن در پرونده شهادت بسیجی حافظ امنیت در کرج/ اتهام افساد فی الارض برای متهمان پرونده

حجت السلام و المسلمین عبداللهی در ادامه با اشاره به مسیر طولانی و دشواری که علما برای تبلیغ دین و خنثی سازی توطئه ها و تألیف قلوب مسلمان در طول تاریخ متحول شده اند گفت: زمانی شرایط به گونه ای بود که بواسطه جهل و یا ترفند های دشمنان، مردم بویژه عوام در برابر حرف حق مقاومت می کردند و کار بسیار دشوار بود  چرا که امکانات و شرایط تبلیغ هم محدود بود ودر بسیاری جاها فراهم نبود و در هر دوره نیز متفاوت بود و روحانیت برای تمدن سازی و رشد بشر وظیفه بزرگی به دوش داشت. لذا زمان شناسی و همچنین شناخت کافی نسبت به مقتضیات هر قشر و هر قوم لازم و ضروری است .

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به آثار کلام و عواقب برخی از رفتار ها و گفتار ها در جامعه تاکید کرد: یک روزی در همین خراسان جنوبی اکابر و علمایی که در اینجا حضور دارند اگر در یک روستایی می خواستند بروند برای خطابه، روی یک منبر چوبی قرار می گرفتند و مخاطب آنها افراد معدودی در حدود بیست نفر یا  نهایت صد نفر توی یک مسجد بود، که بدون هرگونه تشریفات و تریبون می نشستند و شروع به خطابه می کردند. اما اکنون شرایط نسبت به چهل یا پنجاه سال قبل بسیار تغییر کرده، با توجه به پیش رفت های صورت گرفته بویژه در حوزه تکنولوژی و رسانه ، کار بسیار حساس و سخت تر شده، لذا بزرگانی که امروز می خواهند در منبر وعظ و خطابه قرار بگیرند بر خلاف آن دوران که مخاطبینشان ده الی بیست نفر بودند، اما امروز در یک جلسه ولو محدود، مستمعین و مخاطبین کلامشان گاهاً به میلیون ها نفر می رسد. که قطعاً آثار کلام آنها نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.و می تواند یک جامعه را رشد بدهد یا به سقوط بکشاند، لذا هوشیاری، زمان شناسی، بصیرت در کلام و گفتار برای بیان حقیقت امری ضروری است. چرا که به همان میزان نیست دشمنی ها و کارشکنی ها برای انحراف افکار، جامعه و مسیر تعالی و سعادت بشریت نیز بیشتر و پیچیده تر شده است.

وی افزود: عزیزان بزرگوار اگر ما عرصه تبیین و جهاد تبیین را با شناخت صحیح سرمایه گذاری نکنیم دشمن دارد برای ما عرصه جهالت را سرمایه گذاری می کند،اصلا فکرش را هم نمی کردیم یک روزی در جامعه اسلامی ما کسی به خودش اجازه بدهد تا به ساحت قرآن  و اهل بیت علیهم السلام جسارت کند و حتی فراتر از آن  به خود اجازه بدهد تا قرآن را به آتش بکشد ، اما باید تأملی در این قضیه داشته باشیم،باید این مسئله را دقیق ریشه یابی و درمان کنیم .ببینیم چه عواملی موجب شده تا این جسارت برای جهّال فراهم شود، تا ضمن حریم شکنی، حرمت شکنی کند آیا این ضعف به خود ما بر می گردد یا از طرف مقابل هست. به خودمان برگردیم ببینیم ما چه کرده ایم، شاید ما هم قصور و تقصیری داریم ، اولین گام در این راه بازسازی و خودسازی و پرداختن به  نقاط آسیب خودمان است که باید به آن توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با بیان اینکه متقاضی مسند قضا در بین طلاب و روحانیون کم است و بعضی از آقایان می گویند ما تکلیفی در این حوزه نداریم  و خود را کنار می کشند افزود یک اشکال اساسی این هست که ما اهداف اولیه ای که ترسیم شده بود را فراموش کردیم، به نوعی از خودمان رفع تکلیف کرده ایم، در هر عرصه ای که ما عقب نشستیم ، دشمن با جسارت و پر رویی پیش آمد و سعی کرد تا عرصه را ملت ایران تنگ کند.

وی با محکوم کردن ترور ناجوانمردانه زائرین حرم احمد بن موسی، هتک حرمت زن مسلمان و کشیدن چادر از زنان محجبه و جسارت به لباس مقدس روحانیت گفت : اینها همگی نشان از استیصال و درماندگی دشمنان و اقتدار نظام اسلامی است. دشمنان اساس دین و مظاهر دین را نشانه گرفته اند، چادر، حجاب، لباس طلبگی و یا چهره مذهبی و .... اما ما می بینیم در همین قضایا علیرغم هزینه های هنگفت و پخش دلار های آمریکایی و ریال های سعودی ، جمع کسانی که آمدند بسیار معدود بودند، با این اوضاع فکرکردن خبری هست، اما باز هم در محاسباتشان اشتباه کردند مردم همچنان به این نظام و به دینشان باور دارند، و به فضل الهی نظام جمهوری اسلامی ایران همه جای عالم جایگاه ارتقایش فراهم است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت، تعامل و هم افزایی بین علمای اهل تشیع و تسنن بعنوان عالمان دینی و تربیتی جامعه اظهار کرد: مهمترین رویکرد دشمن بویژه در جوامع مسلمانان، همواره ایجاد تفرقه و دمیدن در تنور اختلافات است، باید عرض کنم هتک حرمت و بی شخصیتی منفورترین چهره یک انسان است. بدترین آسیب در شیعه و سنّی بالا رفتن از طناب تفرقه است، امروز مبارزه با این ترفند دشمن و حراست از تمامیت ارضی ایران عزیز وظیفه شرعی و ملی تک تک ما هست، در این بین هم هیچ فرقی بین اهل تسنن و تشیع وجود ندارد، همه با هم امت واحده ایم.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه تفرقه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *