رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کدام مناطق تهران کمترین سوله را دارند؟

14:29 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۴۱۳۹
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۳۸ ناحیه شهر تهران سوله ندارد با توجه به اینکه ۱۲۳ ناحیه در تهران وجود دارد در حال حاضر ۱۰۵ سوله مدیریت بحران در تهران وجود دارد البته در برخی از نواحی نیز بیش از یک سوله بحران وجود دارد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری شهر، علی نصیری در حاشیه تور بازدید از پایگاه های مدیریت بحران مناطق ۱۱ و ۶ شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: مدیرانی که از ابتدای راه اندازی پایگاه های مدیریت بحران در شهر تهران همراه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حضور داشتند نیز به این مساله اذعان کرده اند که ماهیت این سوله ها اسکان شهروندان در مواقع اضطراری نبوده است.

وی افزود: برای احداث سوله های مدیریت بحران از تجربه های جهانی الگو برداری شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: همانطور که می دانید، در بحران ها با توجه به اینکه با مسدود شدن راه ها روبه رو هستیم و مردم در منطقه هایی که در آن قرار دارند؛ گیر می افتند؛ به همین دلیل ممکن است خود به صورت محلی از عهده کارهای اولیه بعد از وقوع بحران بر آیند؛ بنابراین تحت آموزش قرار می گیرند تا در صورت نیاز با دسترسی به تجهیزات دپو شده اقدامات اولیه را انجام دهند تا تجهیزات تکمیلی وارد محدوده های حادثه دیده شود.

وی با اشاره به اینکه ۳ نوع پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران وجود دارد؛ بیان کرد: نوع اول پایگاه هایی است که به عنوان پایگاه های ویژه در مناطق شهرداری وجود دارد. در حال حاضر نیز این پایگاه ها در هر کدام از متاطق شهرداری تهران وجود دارد.

نصیری یادآور شد: پایگاه های پشتیبانی نیز برای استقرار استان های معین و همسایه شهر تهران در ۵ پهنه ورودی پایتخت در نظر گرفته می شود تا تجهیزات خود را در آن مستقر و امداد رسانی کنند.

وی با بیان اینکه در هر ناحیه شهر تهران نیز یک پایگاه مدیریت بحران وجود دارد؛ به ویژگی های پایگاه های ویژه بحران مناطق اشاره کرد و گفت: پایگاه های ویژه چند ویژگی دارد که مطابق با استانداردهای تعیین شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: پایگاه های ویژه دارای یک سالن چند منظوره برای ورزش های توپی و یک فضای دپوی اقلام و محدود است که بر اساس یک لیست استاندارد این وسایل تهیه می شود.

وی افزود: همچنین یک سالن جلسات در پایگاه های مدیریت بحران ویژه وجود دارد که سازمان های متولی در آن جلسه برگزار می کنند و همچنین جلسات آموزشی و مدیریت بحران در این سالن برگزار می شود. این در حالی است که چند اتاق برای اسکان کارشناسان مدیریت بحران داریم.

نصیری با بیان اینکه پایگاه های مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه در اختیار اورژانس و هلال احمر قرار می گیرد تا به امداد رسانی بپردازد؛ ادامه داد: در کنار سوله ها پد هلیکوپتر و دکل مخابراتی است. دکل های خود ایستا هستند که در حال حاضر.۱۳۰ دکل داریم در زلزله این دکل ها سقوط نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه اسکان اضطراری شهروندان در مواقع بحران در سوله ها انجام نمی شود؛ بیان کرد: باید به این مساله اشاره کرد که اسکان اضطراری در صورت لزوم باید برای میلیون ها نفر انجام شود و در سوله ها نمی توان اسکان انجام داد.

وی یادآور شد: برای حوادث انسان ساز کوچک می توان اسکان داد اما در زلزله بالاتر از ۶ ریشتر نمی توان در این سوله ها اسکان داد.

رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: ما زیر ساخت انبار مواد غذایی نداریم. شاید یک زمانی فروشگاه شهروند اقدام به انبار مواد غذایی برای بحران می کرد؛ اما شاید این اتفاق در دوره های قبلی انجام می شد و در این دوره انجام نشده است.

وی در ادامه درباره کمبود سوله های مدیریت بحران در تهران افزود: برای افزایش سوله های مدیریت بحران، برنامه سنواتی داریم . احداث سوله های بحران هزینه بر است.

وی ادامه داد: ۳۸ ناحیه شهر تهران سوله ندارد با توجه به اینکه ۱۲۳ ناحیه در تهران وجود دارد در حال حاضر ۱۰۵ سوله مدیریت بحران در تهران وجود دارد البته در برخی از نواحی نیز بیش از یک سوله بحران وجود دارد.

نصیری بیان کرد: مناطق ۷، ۳و یک در فقر سوله های بحران قرار دارند که امیدواریم در سال های آینده با همراهی شورا و دولت این کمبودها جبران شود.

وی یادآور شد: متولی مدیریت بحران دولت است و ما بار دولت را بر دوش می کشیم اگر دولت و شهرداری و شورا با کمک هم سوله های مدیریت بحران بسازند در طول ۴ سال کمبودها جبران می شود.

رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر ۴۵ میلیارد تومان هزینه ساخت سوله و ۴۰ میلیارد تومان نیز هزینه تجهیز آن است.

 علی نصیری در ادامه گفت: وقتی ساختمان سوله تکمیل می شود، تحویل سازمان می شود و سازمان برای تجهیز مناقصه برگذار می کند.

وی درباره وضعیت یکی از سوله های منطقه ۱۸ گفت: سوله ۱۸ مورد سرقت قرار گرفته بود و ۷ میلیارد هزینه شد تا امکان بهره برداری داشته باشد. سوله غنی آباد نیز از ابتدا تجهیزات نداشته و تازه مناقصه تجهیزات برای آن برگزار شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: واگذاری سوله ها به افراد غیر در دوره های گذشته مدیریت شهری انجام شده است. سازمان ورزش ۵۲ سوله را تحت کنترل دارد که این اتفاق نیز از قبل بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبق دستور کتبی شهردار تهران باید مالکیت این سوله ها به سازمان مدیریت بحران بازگردد.

نصیری بیان کرد: در حال حاضر از سوله ها برای ورزش بانوان استفاده می شود و باید وزارت ورزش کمک کند تا مراکز ورزشی افزایش یابد.

وی یادآور شد: در این دوره مدیریت شهری همکاری های خوبی انجام می شود و سازمان ورزش و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پای کار آمده اند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد: طبق قانون، اسکان اضطراری و مدیریت بحران در کشور وظیفه سازمان هلال احمر است که طبق اطلاعاتی که عنوان شده حدود ۴۶ هزار مترمربع امکان دپو تجهیزات در ۶۲ انبار بزرگ دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *