فشار فزاینده اروپا علیه مهاجران دور از چشم جامعه بین‌الملل

8:24 - 25 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۶۲۱۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اتحادیه اروپا فشار خود را به مهاجران و پناهجویان به دور از چشم جهانیان همچنان افزایش می‌‎دهد.

خبرگزاری میزان - در چند کیلومتری سواحل ترکیه، مجموعه‌ای از جزایر یونانی همچنان در خط مقدم تلاش‌های نظامی فزاینده برای محدود کردن ورود مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش «phys.org»، رفتار غالبا دیده نشده و عمدتا نادیده گرفته شده با کسانی که به دنبال سرپناه هستند، خواه به طور اجباری به ترکیه رانده شده باشند یا در اردوگاه‌های دورافتاده برای پردازش و بررسی وضعیت پناهجویی زندانی شوند، رنج آنها تشدید می‌‌شود و حمایت‌هایی را که ظاهرا تحت قانون پناهندگان ارائه می‌شود، به سخره گرفته می‌شود.

اخراج اجباری پناهجویان

افراد و خانواده‌هایی که به جزایری مانند «ساموس» و «لسبوس» در مرزهای یونان می‌رسند، اغلب از دید مقامات پنهان می‌مانند، توسط تیم‌های پزشکان بدون مرز کمک‌های اولیه پزشکی و روانی اورژانسی دریافت می‌کنند؛ سطوح بالای افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه، هم تجربه‌ای را نشان می‌دهد که منجر به سفر پرخطر به اروپا شده است و هم تجربه‌ای از خود سفر را نشان می‌دهد.

خشونت علیه این افراد امری عادی است و بازماندگان به طور مرتب گزارش می‌دهند که به زور به آب‎های ترکیه بازگردانده شده‌اند.

یک پناهجوی بیمار در بیان ترس از عقب رانده شدن دوباره می‌گوید: احساس می‌کنی که باید بمیری.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر مهاجران، اصطلاح بازگرداندن اجباری را به عنوان اقداماتی توصیف کرده است که منجر به «بازگشت مهاجران از جمله پناهجویان بدون ارزیابی نیازهای حفاظتی آنها»، خواه زمینی یا دریایی، توصیف شده است.

در حالی که اروپا اساسا اخراج و امتناع از ورود پناهجویان را مخفی می‌کند، نباید با مفهوم بازگرداندن، که به اخراج یک فرد به کشوری که در آن زندگی یا آزادی آنها در معرض تهدید قرار می‌گیرد، اشتباه گرفته شود.

این واقعیت که عقب‌نشینی‌ها در مرزهای اروپا در حال انجام است دیگر مورد سوال نیست؛ رسانه‌های اروپایی اخیراً گزارشی با جزئیات کافی توسط اتحادیه اروپا منتشر کرده‌اند که در آن به همدستی آژانس مرزی و گارد ساحلی اروپا (فرانتکس) در اخراج اجباری مهاجران از یونان به ترکیه اشاره شده است.

به نظر می‌رسد فرانتکس که تحت فرمان مقامات یونانی فعالیت می‌کرد، به طور فعالانه اخراج‌های اجباری از سوی نیروی دریایی یونان را یا با اجتناب از ورود به منطقه‌ای که در آن انجام می‌شد و یا صرفا تحقیق نکردن درباره حوادث، پنهان کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اروپا پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *