تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر توجه به رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا

13:07 - 27 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۸۷۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان بر توجه به رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا توسط سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با حضور در ساختمان شماره یک تعزیرات حکومتی استان از شعب رسیدگی و بخش های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

وی در جلسه ای با حضور دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و مسئولین شعب و کارکنان این اداره کل، بر نقش خطیر سازمان تعزیرات حکومتی به منظور نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی، مبارزه با قاچاق و کنترل قیمت ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: نقش تعزیرات حکومتی به عنوان متولی مبارزه با گران‌فروشی و همچنین یکی از متولیان عمده مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شرایط تحریم و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.

وی در ادامه به وظیفه مهم سازمان تعزیرات حکومتی در تنظیم بازار و برخورد با برهم زنندگان نظام اقتصادی کشور اشاره و بر ارتقاء نقش و اثربخشی سازمان تعزیرات حکومتی، با استفاده بهینه و بهنگام از امکانات و منابع موجود و اختیارات قانونی تأکید کرد.

قهرمانی اذعان کرد: در عرصه مواجهه با قاچاق، باید به دو مؤلفه مقابله و پیشگیری به صورت همزمان توجه کرد و تمرکز بر یکی از این دو، بدون برنامه‌ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه مؤثری در برنخواهد داشت و در همین راستا ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای بصورت توأمان مورد نظر قرار گیرد.

قهرمانی با بیان این مطلب که مدیریت و بررسی کیفی پرونده های تعزیرات تأثیر بسزایی در استحکام و اتقان آراء صادره خواهد داشت، خواستار احصاء پرونده های مهم از دیگر پرونده های مطروحه و رسیدگی ویژه به آنها شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: با رسیدگی فوری و قاطع، افزایش نظارت ها، تشریک مساعی و هم افزایی دستگاه های متولی و تقویت نظارت های درونی و بیرونی به منظور رفع نواقص موجود می توان معضل قاچاق را مهار کرد و جهش خوبی را در عرصه اقتصاد کشور شاهد بود.

وی همچنین شناسایی آسیب ها و چالش های موجود و هدف گذاری و برنامه ریزی مؤثر را راهکار تحقق اهداف عملیاتی پیش بینی شده و دستیابی به چشم انداز ارتقاء شاخص ها در عملکرد تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان کرد.

گفتنی است؛ در جریان این بازدید، مرتضی ممیزی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان گزارشی از اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مبارزه با قاچاق

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *