کره شمالی: به تهدیدات با سلاح هسته‌ای پاسخ می‎دهیم

9:45 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۴۱۸
رئیس کره شمالی می‎گوید که این کشور به تهدیدات هسته‌ای آمریکا با استفاده از سلاح هسته‌ای پاسخ می‎دهد.

خبرگزاری میزان - رسانه دولتی کره شمالی پس از شرکت رئیس این کشور در مراسم پرتاب یک موشک دوربرد، نوشت که «کیم جونگ اون» متعهد شد که به تهدیدات هسته‌ای آمریکا با استفاده از سلاح هسته‌ای پاسخ دهد.

به گزارش «ژاپن تایمز»، «کیم جونگ اون» همچنین از مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی و ژاپن و همچنین اعلامیه‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال تقویت تعهد «بازدارندگی گسترده» خود در قبال توکیو و سئول است، انتقاد کرد.

طرح «بازدارندگی گسترده» به آمادگی آمریکا برای ارائه تمامی گزینه‌های ضروری، اعم از هسته‌ای و متعارف، به کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با کره شمالی اشاره دارد.

رئیس کره شمالی در این رابطه، گفت: اگر این کشورها به تهدید کره شمالی ادامه دهند و مکرراً وسایل گزینه‌های هسته‌ای را معرفی کنند، پیونگ یانگ قاطعانه به سلاح‌های هسته‌ای با سلاح‌های هسته‌ای و به رویارویی کامل با رویارویی همه جانبه، واکنش نشان خواهند داد.

در همین حال یک مقام ارشد دولت آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را به دلیل توانایی دوربرد و توانایی آن برای رسیدن به سرزمین اصلی آمریکا به عنوان «عامل تشدید بیشتر تنش» توصیف کرد.

«یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع ژاپن نیز گفت که این سلاح می‌تواند تا 15 هزار کیلومتر پرواز کند که برای رسیدن به قاره آمریکا کافی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *