دوگانگی رفتار آمریکا و امتناع رژیم صهیونیستی از همکاری با تحقیقات درباره شهادت ابوعاقله

13:44 - 28 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۹۸۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موضع‌گیری‌های آمریکا در پرونده شیرین ابوعاقله نشان می‎دهد که کشته شدن شهروندان فلسطیی از سوی رژیم صهیونیستی، اساسا اهمیتی برای این کشور ندارد.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی بار دیگر، هرچند به طور موقت، به دلیل قتل هدفمند «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره، مورد توجه قرار گرفت.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرده که درباره پرونده شهادت شیرین ابوعاقله تحقیق می‎کند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در ماه سپتامبر، پس از تکذیب‌های فراوان، رژیم صهیونیستی اذعان کرد که «احتمال زیادی» وجود دارد که نظامیان صهیونیست «به طور تصادفی» ابوعاقله را هدف قرار داده باشند.

اما شاهدان روایت دیگری گفته و تاکید دارند که ارتش رژیم صهیونیستی به طور خاص روزنامه نگارانی را که از «جنین» در کرانه باختری اشغالی گزارش می‌دادند، هدف قرار داده است؛ تحقیقات سازمان‌های حقوق بشر و رسانه‌ها اظهارات شاهدان را تایید کرده است.

مسئولیت جنایی، چیزی است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد از آن فرار کند و واکنش به تحقیقات اف‌بی‌آی نیز این را نشان می‎دهد.

وزارت دادگستری آمریکا به رژیم صهیونیستی اطلاع داده که اداره تحقیقات فدرال این کشور در حال تحقیق درباره شهادت «ابوعاقله» است؛ ابوعاقله دارای تابعیت دوگانه بوده و بنابراین قوانین آمریکا این امر را اجتناب ناپذیر می‌‎کند.

ابوعاقله یک شهروند آمریکایی بود و این امر به واشنگتن اهرمی برای باز کردن تحقیقات درباره شهادت وی می‌دهد؛ با این حال، تحقیقات جنایی توسط ائتلاف سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این لکه‌دار شده است.

برای آمریکا، تحقیقات تنها به دلیل تابعیت ابوعاقله انجام می‌شود؛ دیگر فلسطینیانی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، توجه آمریکا را به خود جلب نمی‌کنند.

بنابراین، در چارچوب سیاسی گسترده‌تر، باید تاکید کرد که هویت فلسطینی ابوعاقله برای واشنگتن هیچ اهمیتی ندارد؛ به گزارش «آکسیوس»، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا پشت تصمیم اف‌بی‌آی برای آغاز تحقیقات نبودند، که نشان می‌دهد دولت آمریکا به دنبال دست‌نخورده ماندن خشونت استعماری رژیم صهیونیستی به عنوان یک استراتژی سیاسی است.

امتناع رژیم صهیونیستی از همکاری با تحقیقات چیز جدیدی نیست، اما انتخاب آمریکا برای تمرکز بر مسئولیت جنایی و در عین حال حذف سیاست استعماری که منجر به قتل ابوعاقله شد، باید مورد توجه قرار گیرد.

تحقیقات آمریکا بر اساس تابعیت آمریکایی و نه فلسطینی است، به این معنا که ابوعاقله تنها یک نام فراموش شده دیگر برای آمریکاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *