کتاب«جان به لب»، الگویی هنرمندانه از جهاد تبیین در حوزه دستگاه قضا است

10:07 - 29 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۰۸۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی دو عنوان کتاب « جان به لب» و «ضامن دار» در دادگستری کل استان یزد رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در مراسم رونمایی از دو کتاب منتشر شده به همت دستگاه قضایی استان یزد، گفت: تاکید بر نوشتن در روایات و اسلامی برای آن است تا هم اثر خیری برای خود مولف و هم اثر نیکی برای بهره مندی دیگران داشته باشد.

عرشیان افزود: امروز اگر شاهد کمال علمی در جامعه بشری هستیم ماحصل مکتوباتی است که دانشمندان در رشته های مختلف به رشته های تحریر درآورده اند و به عنوان امانت دراختیار نسل های بعدی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش و جدیتی که قضات در عرصه قضاوت دارند، بسیار سخت و دشوار است و می طلبد که خاطرات و زحمات ثبت و به عموم جامعه منتقل شود.



عرشیان تصریح کرد: در راستای تاریخ شفاهی عدلیه و ثبت خاطرات قضایی، خاطرات 40 نفر از کارکنان قضایی دادگستری کل استان از طرق مختلف جمع آوری با استفاده از هنر و قلم حجت الاسام مظفر سالاری و حجت الاسلام سعید زارع در قالب کتاب جان به لب توسط نشر معارف منتشرشد.

سعید زارع بیدکی، نویسنده کتاب جان به لب در آیین رونمایی از این کتاب گفت: این کتاب مجموعه داستان هایی از قضاتی است که برای تحقق عدل و اجرای عدالت، جان به لب شده اند.

وی افزود: کتاب نگاهی متفاوت دارد به پرونده های قضایی با محوریت و نقش آفرینی قضات که در مسیر صدور یک حکم با چه داستان ها و جریاناتی مواجه می شوند.

زارع روایت جان به لب شدن متهمان در صدرو حکم را وجه تمایز دیگر این کتاب دانست و اظهارداشت: تنوع خاطرات اعم از جنایی، موادمخدر، خانواده و … با هدف آشنایی مخاطب با گونه های متنوع پرونده ها وسختی کار در دستگاه قضا از دیگر ویژگی های این کتاب است.

وی با بیان اینکه کتاب جان به لب روایت کننده نقش قضات در تحقق عدالت در جامعه است اضافه کرد: سعی شده در طراحی این کتاب از جلوه های هنری، روایی و ابتکاری استفاده شود تا در مخاطب اثرگذار باشد .

نویسنده کتاب افزود: در غرب با استفاده از تاریخ شفاهی اقدام به الگو سازی درعلوم می شود که خروجی آن دانشکده های دانش پژوهی است .

زارع اضافه کرد: کتاب جان به لب کاری هنرمندانه در عرصه جمع آوری تاریخ شفاهی است و این کتاب می تواند مدل و الگو سازی برای قضات جوان و کسب تجربه باشد.

وی گفت: در دورانی که رسالت دشمن، سم پاشی و سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی از جمله دستگاه قضا است در این کتاب به شکل هنرمندانه و غیر مستقیم، بدنه دستگاه قضا بدنه پاک، عدالت محوروخدوم دستگاه قضایی معرفی شده اند.

زارع با تقدیر از نگاه فرهنگی قابل تقدیر دادگستری کل استان یزد اظهار داشت: ابتدا 150 خاطره از قضات دادگستری کل استان جمع آوری شد که از بین آن ها ۴۰ خاطره که بیشترین جذابیت را برای مخاطب داشت تبدیل به داستان گردید.
وی تصریح کرد: در این کتاب سعی شد تا روح چارچوب خاطره حفظ اما مورد بازآفرینی قرار گیرد و تبدیل به داستان های جذاب و اثرگذار شود.

نویسنده کتاب جان به لب گفت: در پایان 35 خاطره در قالب این کتاب جمع آوری و به همت نشر معارف منتشرشد.
زارع تصریح کرد: حضور و استفاده از تجربیات حجت الاسلام مظفرسالاری از نویسندگان برجسته کشور از مهمترین ویژگی های این کتاب است.

شایان ذکر است در این مراسم از کتاب «جان به لب» شامل 35 خاطره از قضات دادگستری کل استان یزد به قلم حجت الاسلام مظفر سالاری و حجت الاسلام سعید زارع تدوین از نشر معارف و همچنین کتاب« ضامن دار» نوشته وحید زارع از همکاران اداری دستگاه قضا استان یزد از انتشارات اندیشمندان یزد رونمایی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتاب کتاب حوزه قضا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *