رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زلزله در کابینه ژاپن؛ استعفای سومین وزیر در یک ماه گذشته

9:11 - 30 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۲۲۰۳۷
نخست وزیر ژاپن در میانه کاهش محبوبیتش با موج استعفای وزرای کابینه مواجه شده است.

خبرگزاری میزان – استعفای سومین وزیر کابینه ژاپن ضربه دیگری به جایگاه متزلزل «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر این کشور وارد کرد.

به گزارش «رویترز»، «مینورو ترادا»، وزیر امور داخلی ژاپن از سمت خود استعفا کرد تا سومین عضو کابینه باشد که در کمتر از یک ماه گذشته کابینه «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر این کشور را ترک می‌کند.

براساس گزارش‌های رسانه ای، استعفای «ترادا» در پی اعلام خبر آماده شدن نخست وزیر برای اخراج وزیر امور داخلی ارائه شد؛ چرا که «ترادا» به دلیل چند رسوایی مالی زیر فشار انتقاد شدید قرار دارد.

«کیشیدا»، «تاکاکی ماتسوموتو»، وزیر خارجه پیشین را جایگزین «ترادا» کرده و گفت که استعفای وی را به منظور اولویت دادن به بحث‌های پارلمانی از جمله بحث درباره دومین بودجه اضافی برای سال مالی منتهی به مارس پذیرفته است.

محبوبیت «کیشیدا» پس از ترور «شینزو آبه»، نخست وزیر پیشین ژاپن در ماه جولای و آشکار شدن رابطه عمیق و دیرینه سیاستمداران حزب حاکم با کلیسای اتحاد کاهش یافت.

یک نظرسنجی انجام شده پیش از استعفای «ترادا» نشان داد که محبوبیت «کیشیدا» به 30.5 درصد رسیده است که نسبت به ماه اکتبر کاهشی 2.6 درصدی را نشان می‌دهد.

این سطح از محبوبیت می‌تواند مانع جدی برای «کیشیدا» جهت اجرای برنامه‌های سیاسی اش باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *