قتل صدها نفر از سوی پلیس آمریکا در سال 2022

13:04 - 01 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۴۱۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار نهادهای آمریکایی نشان می‎‌دهد که پلیس این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هزار نفر را به قتل رسانده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد پلیس آمریکا در هنگام توقف‌های ترافیکی افراد بسیاری را می‌کُشد و این روند بسیار نگران کننده است.

به گزارش «یو‌اس‌ای تودی»، بر اساس داده‌های اخیر موسسه «ردیابی خشونت پلیس آمریکا»، در سال جاری میلادی تاکنون نیروهای پلیس بیش از هزار آمریکایی را به قتل رسانده‌‎اند؛ این بیشترین رقم از ده سال پیش تاکنون به شمار می‌رود.

با توجه به تاکید گسترده شهروندان آمریکایی بر اصلاح پلیس این کشور، این موضوع باید تعجب‌آور باشد؛ از زمان قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در می 2020، قانونگذاران تلاش کرده‌اند تا با پرداختن به تاکتیک‌های غیرقانونی و مرگبار پلیس، خشونت آن را کاهش دهند.

 با این حال بر اساس برآوردهای صورت گرفته، پلیس آمریکا همچنان به طور متوسط روزانه سه نفر را می‌کُشد و بسیاری از این مرگ و میرها در زمان توقف ترافیکی رخ می‌دهد.

تجزیه و تحلیل پایگاه داده کامل ردیابی خشونت‌های پلیس آمریکا نشان می‌دهد که از سال 2017 تاکنون 730 نفر در ایستگاه‌های ترافیکی پلیس این کشور کشته شده‌اند.

 برای نزدیک به 70 درصد از این مرگ‌ها، هیچ ویدئویی از دوربین بدن پلیس وجود ندارد.

در بسیاری از موارد، اداره پلیس مسئول قتل‎ از ارائه جزئیات یا توجیه خودداری کرده است؛ تخلفات رانندگی ادعایی حدود 40 درصد از این قتل‌ها را تشکیل می‌دهند و حدود نیمی از کسانی که در این پرونده‌ها به قتل رسیده‌اند افرادی هستند که تحت تأثیر مواد مخدر، الکل یا مبتلا به بیماری روانی بوده‌اند.

در نزدیک به 430 مورد از این توقف‌های ترافیکی مرگبار، قربانی مظنون به حمل سلاح بود، اما در 20 درصد موارد که بیش از 80 مورد مرگ است، مشخص شده که فرد غیرمسلح بوده است.

در حدود 350 حادثه مرگبار، افسر پلیس برای شرایط نامشخص توقف ترافیکی را آغاز کرده و یا اداره پلیس مسئول از ارائه جزئیات یا توجیه خودداری کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *