وزارت خارجه اوکراین: کارشناسان ایرانی و اوکراینی نشستی درباره موضوع پهپادها داشتند

8:12 - 02 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۵۱۱۸
سخنگوی وزارت خارجه اوکراین می‌گوید که کارشناسان ایرانی و اوکراینی درباره موضوع پهپادهای ایران دیدار و گفت‌وگویی باهم داشتند.

خبرگزاری میزان – «اوله میکولنکو»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین گفت که جلسه کارشناسی میان ایران و اوکراین پیرامون موضوع استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه برگزار شد.

به گزارش « eurointegration»، «نیکولنکو» اظهار کرد: چنین جلسه کارشناسی واقعا برگزار شد؛ نمی‌توانم جزئیات را فاش کنم، اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که طرف اوکراینی همچنان اقدامات را در این زمینه انجام می‌‎دهد.

وی مدعی شد: به ایران اعلام کردیم که پیامدهای همکاری با روسیه در جنگ اوکراین قابل توجه خواهد بود.

ایران تاکنون بارها ادعاهای مطرح شده توسط آمریکا و رسانه‌های این کشور مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را رد و بر موضع خود مبنی بر مخالفت با جنگ تاکید کرده است.

«حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه اخیرا تصریح کرد: ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما سلاحی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نداده‌ایم.

 نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک نیز با ارسال یادداشتی به «واشنگتن پست» نیز نوشت که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران در اوکراین با اتخاذ مواضع شفاف، پیوسته و تزلزل ناپذیر، تاکید کرده است که همه اعضای سازمان ملل باید به طور کامل به اصول و اهداف مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین المللی از جمله حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی کشورها احترام بگذارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *