بازدید رئیس جمهور از بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی و متروی اسلامشهر

9:56 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۶۵۸۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور صبح امروز از پروژه بیمارستانی ۴۰۳ تختخوابی در حال احداث شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.

خبرگزاری میزان _ بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران و به منظور بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان و همچنین بازدید از پروژه‌های در حال احداث صبح امروز پنجشنبه وارد شهرستان اسلامشهر شد و مورد استقبال جمعی از مسئولان و مقامات محلی قرار گرفت.

بازدید از چند پروژه‌ در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار عمومی با مردم از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر است.

دکتر رئیسی پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستان‌های استان تهران به شهرستان‌های پاکدشت، ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد و شهریار سفر کرده بود.

بازدید از بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی در حال احداث اسلامشهر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از پروژه در حال احداث بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

پروژه بیمارستان ۴۰۳ تختخوابی اسلامشهر از جمله پروژه‌های معطل مانده این شهرستان است که روند احداث آن از ۱۴ سال پیش آغاز شده بود اما تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشت. پس از استقرار دولت مردمی و با اهتمام مسئولان دولت در یک سال گذشته بر اساس مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به تهران و تخصیص بودجه ۴۰۰ میلیاردی، پیشرفت آن به ۷۳ درصد رسیده است و بناست مرحله اول آن (اورژانس و درمانگاه) تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه با بیان اینکه اقدام جهادی مسئولان برای تسریع در تکمیل این پروژه عظیم بسیار ارزشمند است و قطعا مردم نیز قدردان آن خواهند بود، تصریح کرد: «سلامت» از جمله خدماتی است که مستقیماً در سبد خانواده قرار می‌گیرد و قطعاً تکمیل این پروژه و رفع نیاز مردم به خدمات درمانی اقدامی شایسته و ارزشمند خواهد بود.

دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم بهره گیری حداکثری از توان نیروهای بومی برای تامین کادر بیمارستان تصریح کرد: نزدیکی این پروژه عظیم بیمارستانی به فرودگاه امام خمینی(ره) می تواند در گردشگری سلامت هم مورد استفاده قرار بگیرد که امیدواریم با سرعت مناسب به نتیجه برسد و نیاز مردم این شهرستان به خدمات درمانی را تا حد زیادی مرتفع کند.

بازدید از روند احداث پروژه ملی متروی اسلامشهر

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به این شهرستان از روند احداث پیشرفت پروژه ملی متروی این شهرستان بازدید کرد و با توضیحات مسئولان شهری در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

متروی شهرستان اسلامشهر به طول ۱۵,۵ کیلومتر در امتداد خط ۳ مترو تهران و به صورت یکپارچه در حال اجراست که در حال حاضر حفاری تونل‌ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال آن به مترو تهران در بهبود حمل و نقل مردم و کاهش ترافیک از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا عملیات اجرایی ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این پروژه به گفتگوی چهره به چهره پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

رئیس جمهور: به هیچ عنوان چرخ تولید در این کارخانه نباید کُند یا متوقف شود

آیت‌الله رئیسی با تعدادی از کارگران کارخانه کیان تایر دیدار و با توضیحات ایشان و مسئولان این کارخانه در جریان مسائل و مشکلات کیان تایر از جمله تعیین تکلیف مالکیت و موضوع واگذاری آن قرار گرفت.

نمایندگان کارگران کیان تایر طولانی شدن روند تعیین تکلیف مالکیت کارخانه و نیز پرداخت مطالبات کارگران را مهمترین خواسته‌های خود عنوان کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت: به هیچ عنوان چرخ تولید هیچ کارخانه ای از جمله کیان تایر نباید کند یا متوقف شود و کارخانه شما با قدرت باید به فعالیت خود ادامه دهد.

دکتر رئیسی همچنین در ادامه به دغدغه کارگران و مسائل و مشکلات معیشتی آنها اشاره کرد و خطاب به مسئولان شهری و مدیرعامل این شرکت تاکید کرد هرچه سریعتر برای پرداخت مطالبات کارگران اقدام شود تا کارگران کیان تایر بتوانند با نشاط و روحیه مضاعف به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تخصیص و ارائه تسهیلات به این شرکت برای ادامه روند فعالیت آن تا زمان تعیین تکلیف مالکیت و واگذاری آن تاکید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *