وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها از کانون اصلاح و تربیت بازدید کردند/ آزادی ۴ مددجوی کانون اصلاح و تربیت استان تهران

11:23 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۶۷۱۵
وزیر دادگستری و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کردند که در جریان این بازدید، ۴ مددجوی این کانون به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

خبرگزاری میزان - امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور صبح امروز پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کردند.

در این بازدید ضمن حضور در بخش‌های مختلف کانون، با مددجویان این مرکز از نزدیک گفت‌وگو کردند و به رفع مشکلات و پیگیری دغدغه‌های آنان پرداختند.

خوابگاه‌ها، واحد مشاوره، بهداری، مجتمع فرهنگی، کارگاه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و … از بخش‌های مختلفی بود که با سرکشی از آنان، به ارزیابی وضعیت جاری این قسمت‌ها پرداختند.

در جریان این بازدید، ۴ مددجوی این مرکز با حمایت مدیر کل زندان‌های استان تهران و مرکز مراقبت، با اهدای شاخه گل، آزاد و به جمع جامعه و آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وزیر دادگستری خطاب به مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان تهران، گفت: مهم ترین مسئله این است که تمامی شما متوجه شوید که مرتکب اشتباه شده اید.

رئیس سازمان زندان ها نیز در گفت و گو با مددجویان کانون گفت: ارفاقات کانون شامل آن دسته از مددجویانی می‌شود که در زمان تحمل کیفر در کانون دیگر مرتکب هیچ تخلفی نشوند همچنین حسن اخلاق و رفتار داشته باشند و آثار ندامت نیز در مددجو وجود داشته باشد در این صورت مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند.

در کانون اصلاح و تربیت استان تهران برای هر گروه از مددجویان که براساس تفکیک سن جداگانه نگهداری می‌شوند یک مددکار قرار داده شده تا روزانه به سوالات مددجویان پاسخ دهند به طور کلی در این کانون ۷ مددکار و ۵ روانشناس وجود دارد.

کانون اصلاح و تربیت استان تهران پرونده های مددجویان را به صورت مرتب واکاوی می‌کند

رحیمی در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان تهران ضمن تشکر از رئیس سازمان زندان ها و همکاران کانون اظهار کرد: امروز از بخش های مختلف کانون بازدید و تقریبا با اکثر مددجویان گفت و گو کردیم که برخی از آنها مسائل قضایی را مطرح کردند.

وی افزود: مددجویان کانون اصلاح و تربیت از وضعیت موجود راضی بودند و خدمات خوبی نیز به آنها ارائه می‌شود.

وزیر دادگستری بیان کرد: اقدامات کانون اصلاح و تربیت باید به گونه ای باشد که مددجویان پس از آزادی مجدداً به کانون بازنگردند لذا اقدامات کانون از لحاظ رسیدگی به مسائل بهداشتی، تغذیه، تفریح و سرگرمی و حرفه آموزی بسیار مناسب است.

وی در ادامه گفت: طبق بررسی های صورت گرفته اکثر مددجویان کانون اصلاح و تربیت مشکلات خانوادگی داشتند که منجر به جرم آن ها شده است و باید پس از آزادی، سازمان های مربوطه همچون سازمان بهزیستی پیگیری کنند تا مشکلات خانوادگی مددجویان نیز رفع شود.

رحیمی عنوان کرد: در بازدید امروز متوجه شدیم که اقدامات سازمان زندان ها برای بازپروری، تربیت و اصلاح نوجوانانی که مرتکب جرم شده و مطابق احکام قضایی به این کانون معرفی شده‌اند بسیار مثبت است.

وی افزود: سازمان زندان ها به لحاظ بودجه و اعتبارات بسیار ضعیف بوده و باتوجه به گستردگی سازمان زندان ها در سراسر کشور امکانات بسیار کم است بنابراین در بودجه سال ۱۴۰۲ کمک می کنیم تا وضعیت سازمان زندان ها در سال آینده به لحاظ امکانات و ارائه خدمات بهتر به مددجویان مطلوب تر شود.

محمدی در حاشیه بازدید از کانون اصلاح و تربیت استان تهران ضمن تشکر از حضور و بازید وزیر دادگستری از بخش های مختلف کانون، اظهار کرد: عمده نکته ای که مدنظر سازمان زندان ها بوده و انتظار پیگیری آن را داریم مربوط به تامین اعتبارات، بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز سازمان زندان ها است تا سازمان در راستای رسالت ها و ماموریت هایی که دارد به بهترین وجه ممکن عمل کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *