سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد  

18:00 - 03 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۳۳۰
  سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه این نهاد برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد، گفت: در بدترین موارد رفتارهای بین‌المللی، اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی را قطع نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در نشست خبری روز پنجشنبه، تعامل را جز ذات و «دی‌ان‌ای» اتحادیه اروپا توصیف کرد که می‌تواند بعنوان عاملی برای حل مشکلات عمل کند.

وی افزود: به پوتین نگاه کنید؛ او بدترین جنایات علیه بشریت را مرتکب می شود، با این حال ما همچنان کانال های ارتباطی با روسیه را باز نگه می داریم تا مطمئن شویم که پیام ها منتقل می‌شود؛ از این طریق نگرانی های خود را مطرح و سعی می کنیم او را به تغییر رفتار سوق دهیم.

استانو در ادامه با اشاره به سیاست ادعایی تعاملی اتحادیه اروپا گفت: ما در این مرحله روابط و کانال های دیپلماتیک با ایران را قطع نمی کنیم و هنوز در تعامل هستیم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به تماس‌های تلفنی مکرر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجی ایران اشاره کرد و گفت: ما کانال‌های ارتباطی را تا زمانی که کشورهای عضو در مورد موضع جدید اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند باز نگه می‌داریم.

وی ادامه داد: حتی در بدترین موارد رفتارهای بین‌المللی، اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی را قطع نمی‌کند. چرا که ما به تعامل اعتقاد داریم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی این مطلب را بیان کرد که روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا چندی پیش اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی ارتباطات و گفتگوهای مستقیم میان این نهاد اروپایی و جمهوری اسلامی ایران قطع می‌شود. بر همین اساس بود که خبرنگار یک رسانه فارسی زبان معاند در جلسه امروز، درباره احتمال اقدام مشابه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا علیه ایران پرسید.

استانو همچنین در ادامه به تداوم تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ازسرگیری اجرای کامل برجام اشاره کرد و گفت : به رغم مشکلات موجود، تلاش‌های زیادی برای به نتیجه رساندن مذاکرات جریان دارد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عین حال واکنش ایران به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بهانه کرد و مدعی شد: این اقدامات به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای برجام حس خوش‌بینی چندانی را القا نمی‌کند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *