رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از اتحادیه اروپا

12:49 - 04 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۲۷۸۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از اتحادیه اروپا خواست تا امنیت و همبستگی را در مرکز اقدامات خود در دریای مدیترانه و سایر مسیرهای مهاجرت قرار دهد.

خبرگزاری میزان - «فیلیپو گراندی»، دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از اتحادیه اروپا خواست تا امنیت و همبستگی را در مرکز اقدامات خود در دریای مدیترانه و سایر مسیرهای مهاجرت قرار دهد.

به گزارش «شینهوا»، دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل در آستانه نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشست فوق‌العاده شورای دادگستری و امور داخلی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای اعلام کرد که تا کنون در سال جاری میلادی، تقریباً 2 هزار مهاجر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به اروپا جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.

وی گفت: در حالی که دولت‌ها انگشت‌های اشاره را به سمت یکدیگر می‌گیرند و دیگران را متهم می‌کنند، جان‌هایی وجود دارد که از دست می‌روند.

وی در ادامه گفت: آنچه مورد نیاز است، تلاش‌ها برای جست‌وجو و نجات توسط دولت‌ها و پیاده‌سازی مکان‌های امن، و دسترسی سریع به غربالگری و روش‌های پناهندگی برای شناسایی کسانی است که ممکن است به حمایت بین‌المللی نیاز داشته باشند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، دائماً عنوان می‌کند که آسیب‌پذیری همه مهاجران و پناهندگانی که از دریای مدیترانه عبور می‌کنند، باید شناسایی شده و باید مکانیسم‌های حمایت و پذیرش ملی و بین‌المللی فعال شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *