واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به توهین آمریکایی‌ها؛ فضای مجازی در تسخیر هشتگ «اخراج آمریکا»

12:00 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۴۶۳
در پی اقدام شیطنت‌آمیز صفحه رسمی تیم ملی آمریکا مبنی بر انتشار پرچم جعلی از جمهوری اسلامی ایران هشتگ «اخراج امریکا» از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی موضوع داغ در ایران (ترند) شد.

خبرگزاری میزان - روز گذشته صفحه اینستاگرامی فدراسیون فوتبال آمریکا در اقدامی غیرحرفه‌ای نماد «الله» را از پرچم ایران حذف کرد.

در پی این اقدام، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال ایمیلی به فیفا خواستار تذکر و‌‌ برخورد جدی فدراسیون جهانی فوتبال با فدراسیون فوتبال آمریکا شده است.

این اقدام آمریکایی‌ها جدا از اینکه توهین به آرمان‌های یک کشور به حساب می‌آید، قطعا طبق قوانین فیفا تبعاتی برای یانکی‌ها در پی خواهد داشت و در صورت استناد به قوانین باید آمریکا با محرومیت و جرایم سنگینی روبرو شود.

قوانین فیفا در توهین به نمادهای ملی و دینی/ محرومیت ۱۰ جلسه‌ای در انتظار آمریکا؟

طبق قوانین فیفا هر شخصی که به حیثیت یا تمامیت یک کشور، یک شخص یا گروهی از مردم از طریق الفاظ یا اعمال تحقیرآمیز، تبعیض‌آمیز یا تحقیرآمیز (به هر وسیله‌ای) در مورد آن کشور به دلیل نژاد، رنگ پوست، قومیت، منشاء ملی یا اجتماعی، جنسیت، ناتوانی، گرایش جنسی، زبان، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، محل تولد یا هر موقعیت دیگر یا هر دلیل دیگر توهین کند، با محرومیتی حداقل به مدت ۱۰ مسابقه یا یک دوره مشخص یا هر نوع اقدام انضباطی مناسب دیگری محکوم می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه امروز در یک نشست خبری در این باره گفت: آمریکا در جریان تغییر پرچم ایران مرتکب جرم شده و باید پاسخگو باشد.

کنعانی بیان کرد: متاسفانه در ورزش هم شاهد اقدامات غیر اخلاقی از سوی کشورهایی هستیم که ادعای اخلاق مداری دارند.

وی اظهار داشت: پس از اقدام آمریکا در تغییر ماهیت پرچم ایران، بلافاصله شخص وزیر خارجه فعال شد و تماس برقرار کرد. وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و شخص سفیر هم فعال شدند. طرف آمریکایی به اشتباه خود پی برد و اقدام خود را اصلاح کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تأکید کرد: این اقدام از نظر فیفا هم، غیرقانونی و قابل پیگیری است. طرف آمریکایی مرتکب جرم شده و باید جوابگو باشد. امیدواریم که فیفا هم در این زمینه مقررات خود را اعمال کند.

این توهین صفحه رسمی تیم ملی آمریکا با واکنش کاربران ایرانی در صفحات مجازی نیز روبرو شد و کاربران به شدت این اقدام غیرقانونی و حتاکانه را محکوم کردند به طوری که صفحه رسمی تیم ملی آمریکا پس از واکنش‌ ایران و اعتراض کاربران، مجبور به اصلاح آن شد.

اما در پی اقدام شیطنت‌آمیز صفحه رسمی تیم ملی آمریکا مبنی بر انتشار پرچم جعلی از جمهوری اسلامی ایران هشتگ اخراج امریکا «ExpellUSA» از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی با 82.8هزار توییت تا به زمان ویرایش این گزارش موضوع داغ در ایران (ترند) شد.

قطعا در صورت شکایت فدراسیون فوتبال ایران به فیفا بابت بی‌احترامی آمریکایی‌ها می‌توان منتظر محرومیت سنگین یانکی‌ها ماند.

بیشتر بخوانید:

ایمیل اعتراضی فدراسیون فوتبال ایران علیه آمریکا به فیفا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *