برخورد سیاست‌زده با مسائل حقوق بشری ناقض حقوق ملت‌هاست

12:31 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۵۹۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک کارشناس مسائل حقوق بشری برخورد سیاست‌زده با مسائل حقوق بشری را ناقض حقوق ملت‌ها توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - «علی کریمی مقام»، کارشناس مسائل حقوق بشری، در خصوص قطعنامه ضدایرانی اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: برخورد سیاست‌زده، غیرمنصفانه، ناعادلانه، تبعیض‌آمیز و غیرحرفه‌ای دولت‌های غربی با مفاهیم و مسائل حقوق بشری، نه‌تنها هیچ گره‌ای را از مشکلات باز نمی‌کند، بلکه حقوق بشر را به ابزاری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان تبدیل کرده است.

«کریمی مقام»، با اشاره به تلاش برخی از دولت‌های مدعی حقوق بشر غربی برای تصویب این قطعنامه، تصریح کرد: این قطعنامه‌ ضد حقوق بشری مبتنی بر واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران نیست. بانیان و هم‌بانیان این قطعنامه به‌صورت نظام‌مند ناقض حقوق بشر هستند.

این کارشناس حقوق بشری افزود: آلمان، انگلیس، فرانسه، آمریکا و کانادا که بیشترین هجمه‌های حقوق بشری را در سطح بین‌المللی علیه ایران به راه انداخته‌اند، با وضع یا اجرای تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و جنایت‌بار، بزرگ‌ترین ناقضان حقوق مردم ایران و همچنین ملت‌های منطقه هستند.»

وی با اشاره به عدم وجود سازوکاری برای پاسخگو کردن ناقضان اصلی حقوق بشر، افزود: تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه یک‌جانبه علیه ملت ایران، بزرگترین پروژه نقض نظام‌مند حقوق بشر در جهان است که آمریکا مدیر پروژه و بسیاری از کشورهای غربی، کارگزاران و مجریان آن هستند. هدف این پروژه صرفا این است که ملت ایران را بر سر یک دو راهی قرار دهد: یا تسلیم یا مرگ! کدام کشورها قرار است در شورای حقوق بشر، به نقض نظام‌مند، گسترده و مستمر حقوق ملت ایران به‌واسطه تحریم‌های یک‌جانبه رسیدگی کنند؟

«کریمی مقام» گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش باید به حاکمیت قانون پایبند باشند و به اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد احترام بگذارند. توسل به اقدامات قهرآمیز یک‌جانبه از هر نوع و دخالت در امور داخلی سایر کشورها دو روی یک سکه است؛ هر دوی آن‌ها باید محکوم شوند و پایان یابند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *