رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران خشونت جنسیتی در فرانسه/ افزایش 20 درصدی قتل زنان

14:21 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۲۸۱۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بحران خشونت‌های جنسیتی و قتل زنان در فرانسه بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی در این کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان – اخیرا رسانه‌های فرانسه گزارش دادند که یک دانش‌آموز دختر در جنوب این کشور ربوده شده، هدف تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس به قتل رسیده است.

این دومین تجاوز و قتل به دانش‌آموزان دختر در فرانسه طی یک ماه اخیر به شمار می‌رود و پیشتر جسد «لولا»، دختر ۱۲ ساله‌ فرانسوی در حالی که آثار ضرب و شتم بر جسد وی وجود داشت، داخل یک چمدان در بیرون از منزل خود پیدا شده بود.

به گزارش «آناتولی»، با وجود برخی تلاش‌های صورت گرفته اما خشونت علیه زنان در فرانسه همچنان در حال افزایش است.

موارد قتل زنان در فرانسه طی سال 2021 تا 20 درصد افزایش یافت و 122 زن توسط شریک یا شریک سابق خود کشته شدند؛ این رقم برای سال پیش از آن 102 مورد بوده است.

پیش‌بینی می‌شود که در سال 2022 تعداد قربانیان از سال 2021 نیز فراتر رود، زیرا یک نهاد فرانسوی از ابتدای سال 121 مورد قتل زنان را ثبت کرده است.

دولت فرانسه پس از یک جنجال در سال 2019 یک راهبرد ملی را اجرا کرد؛ تدابیر اصلی عبارت بودند از «پناه دادن به قربانیان»، «کمک به قربانیان خشونت خانگی برای ثبت شکایت در زمانی که قادر به اقدام نیستند، به ویژه در هنگام بستری شدن در بیمارستان»، «محافظت از قربانیان با جلوگیری از اقدامات مجرمان».

با این حال، قربانیان همیشه نمی‌توانند راهی برای دریافت کمک مورد نیاز خود بیابند.

بر اساس آمار دبیرخانه دولتی برابری جنسیتی، دولت فرانسه 1.3 میلیارد یورو (1.35 میلیارد دلار) برای مبارزه با خشونت علیه زنان اختصاص داده است؛ با این وجود در سال 2021، این یک خط تماس برای کمک به قربانیان حدود 93 هزار تماس را ثبت کرده است.

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه فرانسوی افکار عمومی IFOP نشان می‌دهد که 14 درصد از زنان فرانسوی خود را قربانی خشونت خانگی می‌دانند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *