برهالتر: نمی‌خواهیم اشتباهات 98 را تکرار کنیم/ دیدار ایران - آمریکا فقط یک بازی فوتبال است/ بابت اتفاقات پرچم عذرخواهی می‌کنیم

16:49 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۱۰۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: نمی‌توانم منتظر حمله ایران باشیم و این ما هستم که باید حمله کنیم.

خبرگزاری میزان - گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار با ایران در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*این بازی حساسی برای هر دو تیم است که چالش بزرگی برای هر دو تیم خواهد بود. هرچند بازی بسیار حساس است، اما برای این دیدار آماده هستیم.

*در پاسخ به این سوال که به نظرم چند درصد از مردم دنیا از پیروزی ایران و چند درصد از پیروزی آمریکا خوشحال خواهند شد؟ باید بگویم وقتی درباره بازی فکر می‌کنم می‌بینم که افراد زیادی هستند که ملاحظات دیگری داشته باشند. این یک بازی فوتبال است و هر دو تیم می‌خواهند راهی مرحله بعد شوند. ما می‌خواهیم روی کار خودمان تمرکز کنیم.

*درمورد انتقادات از تحیم پرچم ایران و حذف برخی نمادها باید بگویم گه هیچ ایده‌ای درباره این موضوع نداشتیم. تمرکز ما روی مسابقه است. ۴ سال برای این لحظه فکر و کار کرده‌ایم. از مردم ایران پشتیبانی می‌کنیم اما برای بازی فردا تمرکز می‌کنیم.

*حذف کلمه مقدس الله از پرچم ایران توهین به دین و هویت ملی یک کشور بوده است، چرا سیاست را وارد ورزش کرده‌اید. این حرکت به ضرر شما خواهد بود یا روحیه بخش خواهد شد؟ تنها می‌توانم بگویم بازیکنان و اعضای تیم چیزی درباره این موضوع نمی‌دانستند و برخی موارد از کنترل ما خارج بوده است. وظیفه ما بازی کردن در زمین فوتبال است تنها می‌توانیم بابت اتفاقی‌که افتاده از طرف بازیکنان عذرخواهی کنم.

*ایران تیم خوبی است و تلفیق خوبی از ۸ سال کار گذشته است که این ترکیب دور هم جمع شده‌اند. در جام جهانی قبلی این کار ایرانی‌ها شروع شد. بازیکنان خوبی مانند طارمی دارند ایران تیم محکمی دارد و خیلی خوب بازیکنان را آموزش می‌دهد بازی مرگ و زندگی است و ما می‌خواهیم به مرحله بعد برویم و چالش بزرگی برای هر دو تیم خواهد بود.

*چرا به عنوان مربی از دولت آمریکا درخواست نمی‌کنید ناوگان نظامی خود را از خلیج فارس که باعث ناامنی شده است، بیرون ببرد؟ ورزش باید کشورها را به هم نزدیک کند. در عین حال که رقابت داریم وقتی به جام‌جهانی می‌آییم باید مانند برادر بازی کنیم. کی‌روش یک مربی بزرگ و عالی است و مدتی در آمریکا کار کرده است. کار مفیدی در آمریکا انجام داد و برای او احترام قائل هستیم.

*در مورد صحبت‌های کلینزمن نظری ندارم.

*نباید به عقب نگاه نمی‌کنیم که مقابل ولز و انگلیس چطور بودیم. هیچ موردی برای از بین رفتن تمرکز را نخواهیم پذیرفت. فردا شانس بزرگی پیش روی آمریکا ما برای حضور در مرحله بعد خواهد بود.

*4 سال با رسانه‌ها تعامل داشتیم و قضاوت را به شما می‌سپارم. چنین آدمی نیستم که با رسانه‌ها اختلافی داشته باشم و کاملا می‌دانم چه اتفاقی افتاده که این سوالات را می‌پرسید.

*در بازی اول مقابل انگلیس ایران خیلی غیرفعال بود اما مقابل ولز تهاجمی بودند وبا روحیه خوبی بازی کردند و به دنیا نشان دادند چه تیم با کیفیتی هستند کارلوس را خیلی خوب میشناسم و می‌دانیم که در مسابقات حذفی چطور عمل می‌کند.

*کی‌روش مربی پردانش و با تجربه‌ای است چشم به راه مسابقه فردا هستیم هیچ وقت قبل از بازی نمی‌توان گفت چه اتفاقی می‌افتد باید تیم را بر اساس عملکردش مورد قضاوت نهایی قرار داد فردا مسابقه خواهیم داد و به آینده خواهیم رفت.

*گلزنی و ایجاد موقعیت در جام بسیار سخت است و ما هم دنبال این هستیم. در بازی با ایران نمی‌توانیم تنها دفاع کنیم و باید گل بزنیم که این خیلی سخت است.

*درباره مشکلات اقتصادی در آمریکا؟ نمی‌توانم برای تمام آمریکایی‌ها صحبت کنم که چه می‌خواهند. باتوجه به بازی آخر فکر می‌کنم حمایت مردم آمریکا را لازم را داریم.

*با توجه به بازی آخری که از ایران دیدم آن‌ها هر کاری که می‌خواستند انجام دادند و هر کاری کردند که برنده باشند. نمی‌توانم منتظر حمله ایران باشیم و این ما هستم که باید حمله کنیم.

*فکر می‌کنم عملکرد ایران در بازی‌ دوم با اول متفاوت بود. حاج‌صفی در بازی دوم خیلی خوب کار کرد و فکر می‌کنم بازی خوبی انجام دادند. بقیه اعضای تیم باید کمک کنند تا بازی را به نتیجه برسانند. باتوجه به جایگزین‌هایی که داریم فکر می‌کنم بازیکنان کافی برای رسیدن به نتیجه مطلوب را داریم.

*در جام جهانی 1998 بازی ایران - آمریکا را تفسیر می‌کردم. آن مسابقه در ذهن من جاافتاده و در مغز من یک سوراخ ایجاد کرده است. تیمی بود که میخواست برنده باشد و تیم مقابل احساسی نداشت. نمی‌خواهیم اشتباهات آن مسابقه را تکرار کنیم. گفتم که یک تیم چقدر می‌تواند متعهد باشد.

*پیروزی همیشه احساس خوبی ایجاد می‌کند. با توجه به تلاش در ۴ سال گذشته در این مدت توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم تا خودمان را به جام جهانی برسانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *