ورود سامانه بارشی به کشور/دریای خزر مواج است

10:37 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۹۸۷
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده گفت: امروز در استان گیلان و شرق اردبیل شاهد بارش هستیم و از بعد ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای شهرهای غربی و شمال‌غربی نیز رگبار پراکنده توام با بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز در شهرهای بزرگ مانند تهران، البرز ، اراک و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه هستیم، افزود: چهارشنبه در استان گیلان و غرب مازندران بارش‌ها به صورت خفیف ادامه پیدا می‌کند و فردا این سامانه در شمال‌غرب و غرب کشور تقویت می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا هم افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت را انتظار داریم، ادامه داد: از روز پنجشنبه کاهش بارندگی در غرب و شمال‌غرب را شاهد هستیم که به تدریج تداوم این بارش‌ها شرق و شمال‌شرق کشور را در بر می‌گیرد.

رفیعی با هشدار نسبت به مواج بودن آب‌های دریای خزر طی سه روز آینده اظهار کرد: روز جمعه اردبیل و سواحل خزر و همچنین آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی ضمن بیان این که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای شمال‌غرب، غرب و سواحل دریای خزر کاهش دما پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: از بعدظهر پنجشنبه و طی روز جمعه در نوار شرقی کشور با کاهش دما مواجه هستیم.

این کارشناس سازمان هواشناسسی در رابطه با آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور بیان کرد: امروز هوای پایتخت قسمتی ابری همراه با غبار محلی است و از اواخر فردا بارش پراکنده باران در سطح استان تهران رخ می‌دهد. بیشینه دمای هوای پایتخت  ۱۷درجه بالای صفر و کمینه دما ۷ درجه  بالای صفر گزارش شده است.

وی با اشاره به سردترین نقطه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد: خیرآباد استان زنجان امروز دمای ۸ درجه زیر صفر را به ثبت رساند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *