رتبه نخست ایران در شاخص‌های سلامت منطقه/۱۳ درصد از مرگ‌ومیر‌ها در کشور ناشی از مصرف دخانیات است

11:28 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۱۲۰
وزیر بهداشت با اشاره به رشد و پیشرفت سلامت مردم پس از انقلاب اسلامی، گفت: در کنگره قاهره سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که ایران به جز در شاخص دخانیات در تمام شاخص ها با فاصله از سایر کشورهای منطقه رتبه نخست را داراست.

 خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در اولین نشست مشترک معاونان، مشاوران ومدیران حوزه ستادی و روسای سازمان های وابسته با موضوع «بررسی عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم» که در سالن همایش های شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد وزارت بهداشت برگزار شد با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی، اجرا و پایش و ارزیابی سه مرحله مهم مدیریت است و ارزیابی نیز باید چند لایه بوده و تنها به سیستم رایانه ای متکی نباشد.

وی افزود: مهم ترین کار یک مدیر در حال حاضر ارزیابی برنامه هاست. هر مدیری باید سیستم تحت مدیریت خود را مدام ارزیابی کند. ارزیابی با بازرسی متفاوت است و باید با اتکا به دانش و ابزارهای جدید انجام شود.

وی توجه جدی به جهاد تبییین و انعکاس فعالیت های حوزه نظام سلامت را مورد تاکید قرار داد و افزود: در طی پانزده ماه گذشته اقدامات و برنامه های مؤثری در حوزه سلامت کشور اجرا شده که طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه، باید تبیین شده و به اطلاع جامعه رسانده شود.

وزیر بهداشت با بیان این که در پانزده ماهی که از شروع دولت مردمی آیت الله رییسی می گذرد ثمرات خوبی در نظام سلامت به بار نشسته است، خاطرنشان کرد: ما میراث دار شهدا هستیم، ۴۳ سال پشتوانه انقلاب اسلامی را پشت سر خود داریم و تکلیف داریم که سرباز امام زمان (عج) باشیم و این راه را به سرمنزل مقصود برسانیم.

مسئولیت ها از جنس تکلیف است نه منزلت

وی بیان کرد: مسئولیت برای ما از جنس مقام و منزلت نیست، بلکه از جنس تکلیف است و باید به جای کمیت به کیفیت مدیریت فکر کنیم. ما متولی سلامت مردم و جامعه هستیم و مهم ترین مقوله در دنیا سلامت است.

وزیر بهداشت با اشاره به رشد و پیشرفت سلامت مردم پس از انقلاب اسلامی، گفت: در کنگره قاهره سازمان بهداشت جهانی اعلام شد که ایران به جز در شاخص دخانیات در تمام شاخص ها با فاصله از سایر کشورهای منطقه رتبه نخست را داراست.

عین اللهی با اظهار امیدواری نسبت به تصویب مالیات سیگار توسط مجلس برای سال آینده، ابراز داشت: ۱۳ درصد مرگ و میر هادر کشور به خاطر مربوط به مواد دخانی است که ناشی از ارزانی و در دسترس بودن سیگار است. بنابراین هرچه بیمارستان، دارو، تجهیزات پزشکی و ابزار سلامت برای مردم ایجاد کنیم ولی نتوانیم از مصرف سیگار پیشگیری کنیم، گویی کاری از پِیش نبرده ایم.

وی افزود: وزارت بهداشت با وجود سم پراکنی و خطوط تخریبی رسانه های معاند با تلاش تمام مدیران و کارکنان خدوم موفق عمل کرده است. مهم ترین اقدام ما در برابر این هجمه ها این است که روحیه جهادی را در خود حفظ و تقویت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امسال در اربعین با آن جمعیت کثیر و گرمای زیاد شاهد اقدامات بسیار ارزشمندی در تأمین سلامت زائران بودیم که به ثمر نشستن این اقدامات، ناشی از همین روحیه جهادی بود.

عین اللهی ادامه داد: باید به تاسی از مقام معظم رهبری که مانند کوه در برابر تمام ابرقدرت ها ایستاده است ما نیز در برابر مشکلات بایستیم و با مشکلات مقابله کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *