رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنجال در پارلمان فرانسه برگی دیگر از نژادپرستی نهادینه

13:18 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۴۲۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنجال اخیر در پارلمان فرانسه نشان از نهادینه بودن مشکل نژادپرستی در ساختار جامعه این کشور است.

خبرگزاری میزان - جلسه پارلمان فرانسه اخیرا پس از ناآرامی ناشی از اظهارت یک نماینده راست افراطی که فریاد «بازگشت به آفریقا» را سر داده بود، به حالت تعلیق درآمد.

در جریان این نشست پارلمان فرانسه در حالی که یکی از نمایندگان آفریقایی‌تبار در حال سخنرانی بود، نماینده دیگری فریاد زد «به آفریقا برگرد».

هنگامی که «کارلوس مارتنس بیلونگو»، سیاه‌پوست، در حال به چالش کشیدن دولت فرانسه در مورد مهاجران سرگردان در دریا بود، صدای «گرگوار دو فورناس» از حزب راست افراطی در حال فریاد زدن کلمات «بازگشت به آفریقا» بر سر قانونگذار همکارش شنیده شد.

به گزارش «connexionfrance»، این جنجال در پارلمان فرانسه نشان از نهادینه بودن مشکل نژادپرستی در جامعه فرانسه است؛ با وجود بروز راست افراطی، نژادپرستی هنوز به عنوان یک مشکل کلیدی در فرانسه تلقی می‌شود.

بر اساس یک نظرسنجی جدید، تبعیض در محل کار در بخش دولتی فرانسه در 14 سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

62 درصد از افرادی که در یک نظرسنجی اخیر در فرانسه شرکت کردند، معتقدند که مبارزه با نژادپرستی به شدت ضروری است.

این رقم در مقایسه با 59 درصد در سال 2002 و 60 درصد در سال 2012، بر اساس بررسی‌های مشابه است.

تحقیقات یک موسسه فرانسوی حاکی از آن است که نژادپرستی همچنان در فرانسه یک موضوع مهم است.

با وجود گستردگی اقدامات انجام شده در این زمینه در سال‌های اخیر، به نظر نمی‌رسد این نوع مشکلات لزوما در حال از بین رفتن باشد؛ برعکس، نسبت کارمندانی که در استخدام تبعیض را تجربه کرده‌اند در ده‌ها سال تقریبا دو برابر شده است و از 5 درصد در سال 2008 به 12 درصد در سال 2022 در بخش دولتی و از 8 درصد در سال 2008 به 13 درصد در سال 2022 در بخش خصوصی رسیده است.

از میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 26 درصد معتقدند که نژادپرستی در فرانسه «مطلقا» یک مشکل است؛ بزرگترین بخش از مردم، 36 درصد، گفتند که نژادپرستی تا حدودی یک مشکل است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *