رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرانسه و انگلیس علیه پناهجویان در کانال مانش

13:27 - 09 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۶۸۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
توافق انگلیس و فرانسه بر سر افزایش گشت‌زنی در کانال مانش، بحران پناهجویان را تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان - فرانسه و انگلیس به تازگی توافقی را برای مقابله با عبور مهاجران از کانال «مانش» امضا کردند.

امضای این توافق موجب بروز نگرانی در میان گروه‌های حامی پناهجویان و نهادهای حقوق بشری شده است.

بر اساس توافقنامه اصلاح شده‎ای که توسط مقامات دو کشور در پاریس امضا شد، انگلیس مبلغی را که به فرانسه می‌پردازد از ۵۵ میلیون پوند به ۶۳ میلیون پوند در سال افزایش می‌دهد تا تعداد افسران گشت‌زنی در سواحل فرانسه از ۲۰۰ به ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

بر اساس این توافق، گارد مرزی فرانسه عملیات‌های گشت‌زنی را در مرزهای آبی دو کشور افزایش می‌دهد و مانع از عبور پناهجویان به انگلیس از طریق کانال «مانش» خواهد شد.

به تازگی و تنها در یک مورد نیروهای مرزی فرانسه 50 پناهجو را به عقب بازگردانده و مانع از عبور آنها به کانال مانش شدند.

اما به نظر می‌رسد که این توافق و افزایش تعداد موانع برای عبور از مرز تنها خطرات پناهندگان را افزایش می‌دهد.

یک سال پس از غرق شدن یک کشتی که منجر به مرگ دستکم 27 نفر شد، همزمان با امضای توافقنامه جدید فرانسه و انگلیس، گروهی متشکل از 65 انجمن بشردوستانه فرانسوی، انگلیسی و بلژیکی نارسایی‌های غیرقابل قبولی را درباره نیروهای امداد و نجات مرزی فرانسه و انگلیس مطرح کردند.

علاوه بر این بیش از 110 سازمان پناهجویی نامه‌ای سرگشاده به «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس نوشته و امضا کردند که در آن خواستار یک سیستم پناهندگی منعطف‌ و مؤثرتر در میان تلاش‌های بازدارنده و ورود مهاجران شدند.

وزارت کشور انگلیس از همه جهات به دلیل شرایط غیرانسانی در تسهیلات پذیرش و مدیریت «فاجعه‎آمیز» گذرگاه‌های کانال مانش مورد انتقاد قرار گرفته است.

«براورمن» به دلیل انتقاد نهادها از «رویای» وی برای اجرای طرح بحث‌برانگیز «روآندا» و همچنین «رفتار غیرانسانی» با پناهجویان، «در حال مبارزه برای نجات شغل خود» است.

این نامه سرگشاده که توسط بیش از 110 موسسه خیریه امضا شده، نشان دهنده «عمق احساس علیه سیاست‌های دولت انگلیس علیه پناهندگی» است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *