رئیس کل دادگستری استان قزوین: شعبه شورای حل اختلاف در شهرک های صنعتی استان راه اندازی می شود

13:25 - 10 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۸۱۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان و دادستان قزوین به همراه رییس دادگستری و دادستان شهرستان آبیک و همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین از 3 واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند.

خبرگزاری میزان_ رئیس کل دادگستری استان و دادستان قزوین به همراه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آبیک و همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین از 3 واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند.

علی شعبانی در حاشیه این بازدید گفت: طی ماه های گذشته و با ابتکار دادستانی شهرستان آبیک شعبه شورای حل اختلاف در شهرک صنعتی کاسپین راه اندازی شده و همین موضوع موجب کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی پرونده‌های حادثه کاری مستقیماً در این شورا رسیدگی و منتهی به صدور گزارش اصلاحی می‌شود و کرامت کارگر و مدیرعامل شرکت حفظ می‌شود و کارگر مستقیماً با اوراق و مدارک مورد نیاز می‌تواند به شعب شرکت‌های بیمه مراجعه و دیه خود را دریافت کند.

وی بیان کرد: در آینده ای نزدیک شعبه شورای حل اختلاف در تمامی شهرک های صنعتی استان راه اندازی می شود، تا دیگر نیازی به حضور کارگر و مدیرعامل به مراجع قضایی نباشد و موارد مطروحه در همان شعبه تصمیم گیری شود.

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در حاشیه این بازدید گفت: سامانه ارتباط تصویری صنعتگران با دادستان مرکز استان در حال راه اندازی است و فعالان این حوزه می توانند به صورت مستقیم مسائل و مشکلات خود را مطرح کند، تا موارد به صورت ویژه و غیرحضوری پیگیری شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: بحمدالله تمامی دستگاه ها و نهادهای استان برای حل مشکلات صنعت وارد میدان عمل شده‌اند و اقدامات آنها جای تقدیر دارد و در این راستا باید اندک مسائل و مشکلات که ناشی از موارد قانونی و عدم همراهی برخی دستگاه ها است، از میان برداشته شود تا تولیدکنندگان در کمال امنیت به تولید بپردازند و قطعاً انتظاراتی از صنعتگران وجود دارد که آنها نیز باید برآورده شود و تعاملات باید دوسویه باشد.

گفتنی است در این بازدید مسئولان قضایی استان در جریان مسائل و مشکلات 3 واحد تولیدی و صنعتی قرار گرفتند و در خصوص برخی موارد دستورات لازم صادر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *