کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما در نوار شمالی/ تهران بارانی و برفی می‌شود

9:58 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۸۹۴۷
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده برای خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود و فردا با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر  بارش در اردبیل و سواحل خزر تشدید می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در برخی نواحی شمال غرب و دامنه‌های البرز نیز بارش رخ می‌دهد، ادامه داد: طی روز یکشنبه از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان شاهد بارش باران هستیم که در ارتفاعات این بارش‌ها را به به شکل برف انتظار داریم.

نقشینه با بیان اینکه از روز دوشنبه این وضعیت در غرب دریای خزر و استان اردبیل تداوم پیدا می‌کند و برای استان‌های البرز و تهران بارش پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی در جنوب کشور در روز دوشنبه افزایش ابر و رگبار پراکنده را در جنوب غرب مناطق زاگرس مرکزی برخی مناطق بوشهر، فارس و کرمان را داریم که این روند تا روز سه‌شنبه تداوم پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه تا سه شنبه با کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور و دامنه های جنوبی البرز مواجه هستیم، توضیح داد:در ارتفاعات رشته کوه البرز از روز یکشنبه تا سه‌شنبه بارش برف را انتظار داریم.

این کارشناس هواشناسی با هشدار اینکه از فردا ظهر تا یکشنبه خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر متلاطم است، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران اظهار کرد: تهران امروز قسمتی ابری است و از فردا بعدظهر افزایش ابر در برخی ساعات و بارش‌های پراکنده را دارد.

نقشینه با تاکید براینکه یکشنبه کاهش محسوس دما و بارش باران و برف را برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم، افزود: بیشینه دمای تهران برای امروز ۱۴ درجه و روزهای یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه ۹درجه و ۷درجه خواهد شد و کمینه دمای امروز صبح ۵ درجه بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *