ملت ایران تمامی تهدید‌های استکبار را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت کرده است/دانشگاهی که با خون شهدا تأسیس شده به انقلاب ضربه‌ نمی‌زند

12:56 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۱۴۹
خطیب موقت جمعه تهران گفت: ملت ایران تمامی تهدید‌های استکبار را در طول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت کرده است، چون یک امت واحد است.

خبرگزاری میزان -  امام جمعه موقت تهران با تبریک و تهنیت روز پرستار و میلاد با سعادت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب از شخصیت‌های ممتاز و بی نظیر است و ایشان توانستند پیام شهیدان عاشورا و اسلام را بیمه کنند و سالم به نسل‌های آینده تحویل دهند.

آیت الله صدیقی گفت: حضرت زینب (س) نماد اعلایی از بسیج در ولایت مداری است که بسیج ذوب در ولایت است.
وی گفت: بسیج و امام یا امت بسیجی و امامت دو چیز نیستند؛ بلکه یک حقیقت هستند و یک روح هستند که در آینه‌های زیادی تجلی دارند.

آیت الله صدیقی افزود: این  حقیقت در وجود حضرت زینب (س) بود که ایشان تمام کارهایشان حسینی بود و رنگ امام حسین (ع) داشت و خوی امام حسین (ع) همه زندگی آن حضرت را پوشش داده بود.

وی با اشاره به این که حضرت زینت (س) سختی‌ترین تهدید‌ها و بحران‌ها را به بهترین فرصت‌ها تبدیل کرد، گفت: امروز انقلاب ما و اعتلای شهدا به جایی رسیده اند که همه بزرگان معرفت آرزوی آن را داشتند و تمام این‌ها به برکت حضرت زینت (س) است.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به این که استقلال، عزت و اقتدار جهشی ما در کوتاه مدت به یک قدرت عظیم در دنیا و منطقه تبدیل شد، تصریح کرد: تمام این‌ها به برکت حضرت زینب (س) بوده است که در آن بحران‌ها دستپاچه نبود. برنامه داشت و مجری نسخه خدا بود و حواسش به اجرای فرمان، ولی اش بود و در اطاعت از ولایت آن چنان استوار بود که برای همیشه می‌توان به عنوان آموزگار رهیافته در همه جا مطرح کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که شهید حاج قاسم سلیمانی سیاستمدار خوشفکر و شجاع و مدیر شایسته و دارای تجارب فراوانی بود، گفت: این شهید فتوحات زیادی را پشت سر گذاشته بود، اما در برابر نایب امام زمان خود سردار، سرلشکر و فرمانده نبود بلکه سرباز، عاشق و دلداده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: همان چیزی که امروز شما در امیران ارتش و فرماندهان سپاه ملاحظه می‌کنید که اینان فراتر از فرماندهی و فرمانبری و امیری و لشکری عمل می‌کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که تمام وجود حضرت زینب (س) ذوب در امام حسین (ع) بود گفت: هنر بسیجی بودن یعنی همین.

وی با اشاره به ایستادگی امت اسلامی و ملت ایران در طی چهل سال گذشته در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان گفـت: آن‌ها با تمامی ابزار‌های پیچیده خود همیشه در برابر ایران اسلامی شکست خوردند.

وی گفت: ملت ایران تمامی تهدید‌های استکبار را در طول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت کرده است، چون یک امت واحد است.

خطیب موقت جمعه تهران: ملت بسیجی ما، آینه‌های ولایت اند

آیت الله صدیقی خطیب موقت جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز با اشاره به این که نشانه محبت خدا تبعیت از، ولی، رهبری و ولایت است گفت: کسانی، به امام حسین (ع) اظهار علاقه و در نامه‌های خود به ایشان محبت خود را ابراز کردند، اما از، ولی تبعیت نکردند و معلوم شد افراد صادقی نیستند.

خطیب موقت جمعه تهران گفت: ملت ایران ۴۳ سال است که با تمامی فتنه‌ها و آشوب‌های خطرناک روبه رو بوده است و در هشت سال دفاع مقدس مقابل تمام قدرت‌های بزرگ زیر پرچم ولایت فقیه ایستاد.

وی با اشاره به حضور جوانان در جبهه‌های جنگ و تبعیت از، ولی فقیه زمان گفت: اکثر شهدا در وصیت نامه‌های خود این حقیقت را ابراز کرده اند.

آیت الله صدیقی افزود: مسئله رهبری غیر از دیگر پست‌های اجرایی است. مسئله رهبری یک حقیقت، نورانیت و یک جذبه الهی است.

آیت الله صدیقی گفت: ملت و امت ما، امتی بسیجی است و روحیه بسیجی یعنی ذوب در ولایت بودن.

خطیب موقت جمعه تهران افزود: امروز ملت ما اعتقاد و باور دارد که، ولی اش نائب امام زمان (عج) است و ملت بسیجی ما آینه‌های ولایت اند.

خطیب موقت جمعه تهران تسخیر لانه جاسوسی را «انقلاب دوم» توصیف کرد

­آیت الله صدیقی در ادامه خطبه دوم با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان خط امام (ره) را در سال ۵۸ به عنوان انقلاب دوم یاد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که فکر دانشجو در کشور با امامت همخوانی دارد، گفت: جنبش دانشجویی بود که اعتکاف و معنویت را کشوری و بلکه جهانی کرد.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به حضور دانشجویان در دفاع مقدس گفت: جنبش دانشجویی در جنگ تحمیلی هزاران شهید تقدیم ایران اسلامی کرد و زیر پرچم ولایت سربازی و عاشقی خود را با خون خود امضا کرد.

آیت الله صدیقی همچنین با اشاره به تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی از سوی جنبش دانشجویی در اوایل پیروزی انقلاب گفت: امام حسین (ع) امروز در دانشگاه‌ها خیمه و پرچمی برافراشته دارد و دانشجویان را بیمه کرده است و هر جا پرچم امام حسین (ع) وجود دارد، آن جا پرچم پیروزی است.

وی همچنین با اشاره به بروز حوادث محدود در دانشگاه و شکستن حرمت دانشگاه‌ها گفت: بدانید دانشگاه‌هایی که با خون شهداء تاسیس شده است و اساتیدی که سر سفره شهدا حقوق می‌گیرند، این دانشگاه نمی‌تواند به انقلاب صدمه وارد سازد و این دانشگاه تا آخر زیر پرچم ولایت به وظیفه دانشجویی خود عمل می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه روز نیروی دریایی را به دریادلان میهن تبریک گفت و با اشاره به دلاوری‌های نیروی دریایی کشور در مقابل نیروی دریایی رژیم بعثی عراق افزود: این نیروی دریایی یک نیروی قدرتمند رو به جلوست که در تمام عرصه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

خطیب موقت جمعه تهران همچنین از اعضای تیم ملی فوتبال کشور که در جام جهانی فوتبال با تمام وجود مقابل حریفان خود ایستادند و کم کاری نکردند، تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان نسبت به امور ورزشی و آموزشی زیرمجموعه‌های خود دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *