آخرین تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران؛ افزايش 6.8 درصدی قیمت‌ها

11:51 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۸۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال 1401، به 8 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل 47.8 و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 9.6 درصد افزايش را نشان می دهد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ در ماه مورد گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در آبان ماه 467 ميليون ريال بود که از افزايش 6.8 درصدی نسبت به ماه قبل خبر می‌دهد.

تعداد واحدهاي مسکونی آپارتمانی معامله شده در شهر تهران در آبانماه سال 1401 به 8/0 هزار فقره رسيد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 9/6 درصد افزايش نشان می‌دهد.

در اين ماه متوسط قيمت فروش يک متر مربع زيربنای واحدهای مسکوني معامله شده در شهر تهران معادل 467/0 ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 45/9 درصد افزايش داشته است.

بررسی توزيع تعداد واحدهاي مسکوني معامله شده در آبانماه سال 1401 در شهر تهران به تفکيک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 28/4 درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنين در ماه مورد بررسی شاخص کرايه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب معادل 39/8 و 45/0 درصد رشد نشان می‌دهد.

لازم به توضيح است که رشد ماهانه شاخص مزبور در آبانماه در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتيب معادل 4/1 و 5/0 درصد بوده است.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1401» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهيه و منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *