گرفتار شدن پناهندگان در چرخه بی خانمانی یونان

14:05 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۰۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیستم شکست خورده مهاجرتی یونان شمار قابل توجهی از پناهجویان افغانستانی را دچار بی خانمانی کرده است.

خبرگزاری میزان – اگرچه فقر برای شمار قابل توجهی از پناهجویان افغانستانی در یونان قابل پیش بینی و تا حدودی قابل درک است، اما گرفتار شدن افراد ثبت شده در شرایط پناهندگی در بحران بی خانمانی نشان دهنده نقض حقوق بشری آن‌هاست.

به گزارش «گاردین»، اگرچه براساس قوانین پناهجویی یونان، دولت این کشور موظف به تامین محل اسکان برای پناهجویانی است که موفق به کسب اقامت شده اند، اما عملا شمار قابل توجهی از پناهندگان افغانستانی ثبت شده در یونان گرفتار بی خانمانی شده اند.

سیستم ورشکسته و از هم پاشیده پناهجویی در یونان هیچ خدماتی به پناهجویانی که موفق به اخذ اقامت شده اند، ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین پناهندگان به ناچار در خیابان‌ها می‌خوابند، کودکانشان به مدرسه نمی‌روند، از هیچ امنیتی برخوردار نیستند، به مراقبت پزشکی دسترسی ندارند،...

یک افسر حمایت از پناهندگان در یونان می‌گوید: فقر برای پناهندگانی که در یونان به رسمیت شناخته شده اند، تقریبا اجتناب ناپذیر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که وضعیت پناهندگان به رسمیت شناخته شده در یونان وخیم است اما هماهنگ کننده حقوقی پناهندگان در آتن، می‌گوید: این امری عادی است که افرادی که در یونان به آن‌ها وضعیت اقامت داده شده است، با فقر و بی خانمانی مواجه می‌شوند.

وی ادعا می‌کند که دلیل این امر آنست که آن‌ها حتی به دلیل بوروکراسی سیستم پناهندگی یونان نمی‌توانند حسابی بانکی برای دریافت یارانه‌های محدود باز کنند.

مخاطره‌آمیز بودن زندگی پناهندگان افغانستانی در یونان تاکنون بارها مستند شده است.

آن‌ها هیچ آینده مشخصی پیش روی خود نمی‌بینند، زیرا کشورهای دیگر از بررسی درخواست اقامت آن‌ها به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب در یونان به دلیل پذیرفته شدن به عنوان پناهنده سر باز می‌زنند.

وزارت مهاجرت یونان نیز از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری می‎کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *