رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اشتغال 180 زندانی در کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه‌آموزی شیراز

8:00 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۲۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، با مساحت 800 متر مربع راه اندازی و تعداد 180 نفر از زندانیان در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

خبرگزاری میزان- با توجه به اولویت اول سازمان زندان ها که همان اشتغال و حرفه آموزی به عنوان مهمترین ابزار اصلاحی و تربیتی در زمان تحمل کیفر و پس از آزادی است تا آنها علاوه بر درآمدزایی بتوانند با روحیه مضاعف و تقویت شده بازگشتی سعادتمندانه به آغوش گرم خانواده و جامعه داشته باشند.

واحد اشتغال و حرفه آموزی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز با حمایت و رهنمود‌های مسئولان استانی در پیشبرد سیاست ها و تحقق اهداف سازمانی، توانسته منشا خدمات ارزنده ای در راستای کاهش آسیب و رفتارهای پرخطر انجام که مهمترین آن ایجاد اشتغال و حرفه آموزی باشد.

کارگاه صنایع چوب اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، یکی از واحدهای اشتغال زندانیان است که با مساحت 800 متر مربع راه اندازی و تعداد 180 نفر از زندانیان در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و آموزش این زندانیان به صورت استاد شاگردی انجام می شود.

نظارت بر نحوه تولید و به کارگیری زندانیان علاقمند به کار در رشته های معرق، مشبک، منبت، حکاکی و خراطی روی استخوان و خراطی بر روی چوب به طور مستمر است.

به زندانیان علاقمند در رشته های فوق، پس از ثبت نام در پورتال سازمان فنی حرفه ای و شرکت در کلاس های آموزشی، با همکاری اداره فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، به آنان که موفق به گذراندن دوره آموزشی و کسب نمره قبولی شوند گواهینامه مهارت و پایان دوره آموزشی اعطا می‌شود.

محصولات تولیدی نیز با همکاری بنیاد تعاون، برپایی نمایشگاه، فروشگاه صنایع دستی و همچنین زندانیان و خانواده آنان به فروش می رسد.

اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز در فاصله 13کیلومتری شیراز  واقع شده است و زندانیان با جرم مواد مخدر در این مرکز اصلاحی و تربیتی تحمل کیفر می کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیراز کارگاه چوب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *