ساخت‌وساز غیر مجاز سوژه جدید موج‌سواری بی‌بی‌سی و اینترنشنال

9:49 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۴۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تخریب ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است که معاندین امروزه از آن برای تغذیه رسانه‌های خود و با خبرسازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، استفاده می‌کنند.

خبرگزاری میزان -  اخیرا خبرسازی و انتشار اخبار نادرست به یک رویه از سوی رسانه‌های ضد انقلاب و برخی افراد تبدیل شده است.

موضوعات مختلف دستمایه‌ای برای داستان‌سرایی‌های کذب قرار می‌گیرند و هر روز سوژه‌های دروغ جدیدی منتشر می‌شود.

تخریب ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز نیز یکی از موضوعاتی بوده است که گاها دست‌آویز ضد انقلاب برای هجمه به کشور بوده است.

گاها با انتشار تصاویری از این تخریب‌ها بدون توضیحات و صرفا برای بهره‌برداری رسانه‌ای مواجه بوده‌ایم.

برای مثال، چندی پیش تصاویری از تخریب ساخت‌وسازهایی در شمال کشور منتشر شد که رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شدند این سازه‌ها متعلق به یک فرقه است و به همین دلیل تخریب شده است. اما در نهایت مشخص شد احکام قضایی صادر شده در این مورد هیچ ارتباطی به فرقه یا گرایشی ندارد و برخلاف برخی تبلیغات منفی رسانه‌ای که اجرای احکام این منطقه ازکیاسر را به فرقه و گرایش خاص افراد این منطقه مرتبط دانستند، اجرای احکام‌ قطعی براساس قانون انجام شده است. و قلع و قمع انجام شده مربوط به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی بود.

در روزهای اخیر نیز مجددا با فضاسازی مشابهی با سوژه متفاوتی مواجه بوده‌ایم.

هفته گذشته بود که داود رکابی ملی پوش اسبق سنگ نوردی کشور با انتشار یک استوری انتقادی در صفحه اینستاگرامش از تخریب خانه باغ خود در استان زنجان خبر داد.

پس از انتشار این فیلم رسانه‌های معاند با موج سواری بر روی این ماجرا، موضوع را به حواشی خواهرش الناز رکابی نسبت داده و حتی در کانال‌ها و سایت‌های خود عنوان کردند که خانه‌باغ خانواده رکابی بدلیل این حواشی تخریب شده است.

ادعای برادر الناز رکابی و در پی آن موج سواری رسانه‌های ضد انقلاب در حالی مطرح شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد  ماجرا به ساخت و ساز غیر مجاز   تغییر کاربری اراضی مربوط می‌شود.

همچنین عملیات تخریب ساختمان نیز به ماه‌ها پیش از رقابت های الناز رکابی در مسابقات آسیایی کره جنوبی و حواشی آن و همچنین زمان انتشار فیلم است.

اما اصل ماجرا به سال گذشته و عدم توجه داود رکابی، مالک ساختمان به اخطارهای جهاد کشاورزی مبنی برساخت و ساخت غیر مجاز  منجر به تخریب این ویلا شد .

تذکر اولیه توسط گشت‌های کشیک سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در چهارم فروردین ماه 1400 صادر شده است؛ مأمور جهاد کشاورزی شهرستان متوجه می‌شود این خانه‌باغ در اطراف شهر زنجان (روستای کوشکن) غیرقانونی ساخته شده و اصلاً ویلا مجوزی نداشته است.

پس از چندین بار اخطار، خانواده رکابی به اخطارهای این سازمان بی‌اعتنایی کردند و کار به اعلام شکایت به قوه قضاییه رسید

در تاریخ 26 مهرماه سال گذشته پرونده‌ای از سوی اداره جهاد کشاوری استان زنجان علیه داود رکابی به اتهام ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر غیر مجاز کاربری اراضی به میزان 120 متر مربع مطرح و اخطارهای متعدد به نامبرده مبنی بر تخریب خود شخص که پس از شکایت دستگاه متولی به دستگاه قضایی  با ارائه مستندات پس از طی رسیدگی مراحل بدوی و تجدیدنظر، نامبرده طی دادنامه ای محکوم به قلع و قمع بنای احداثی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

در تاریخ 4 خرداد امسال اداره جهاد کشاورزی استان اعلام میکند که محکوم علیه 90 متر مربع از تغییر غیر مجاز کاربری را برطرف کرده و به میزان 30 متر مربع بصورت غیر مجاز باقی مانده است که این قسمت باقیمانده در مورخه 21 خرداد سال جاری توسط ماموران  اداره جهاد کشاورزی تخریب شده است.

بیشتربخوانید

دروغ‌های پیاپی «علی کریمی» در فضای مجازی/ از نانِ قرضی تروریست‌های تجزیه‌طلب تا نوه‌سازی

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بعد از رأی تجدیدنظر بالاخره این ویلا 21 خرداد ماه امسال تخریب شد، بارها تذکر داده شده بود که وسایل و تجهیزات ویلا خارج شود ولی هیچ‌گونه اعتنایی نشده بود.

اما نکته قابل توجه در این خبرسازی دروغ که با انتشار فیلم قدیمی از سوی برادر الناز رکابی آغاز و با موج‌سواری رسانه‌های ضد انقلاب ادامه پیدا می‌کند، بازنشر این موضوع در صفحات مجازی برخی از افراد مشهور کشور است؛ اتفاقی که در یکی‌دوماهه اخیر بارها شاهد آن بوده‌ایم.

متاسفانه برخی از افراد مشهور در حوزه‌های مختلف در ماه‌های اخیر، بدون صحت‌سنجی و بررسی دقیق موضوعات، اقدام به بازنشر اخبار دروغ منتشر شده در رسانه‌های ضد انقلاب و فضای مجازی می‌کنند.

در مورد اخیر نیز، رسول خادم پیشکسوت کشتی کشورمان، اقدام به بازنشر خبر مرتبط با خانواده رکابی و نسبت دادن آن به حواشی اخیر ملی‌پوش سنگ‌نوردی کشور کرد.

هرچند پس از انتشار گزارش خبرگزاری میزان در خصوص اصل ماجرای تخریب خانه باغ داود رکابی و شفاف‌سازی مسئله، رسول خادم با انتشار پست دیگری در صفحه مجازی خود، اصلاحیه‌ای منتشر کرد.

آنچه که مشخص و مبرهن است؛ اجرای مر قانون در خصوص خانه باغ داود رکابی بوده و  این فرد باید پاسخگو باشد چرا که در این روزها و گذشت چندین ماه، چنین فیلمی را منتشر کرده است.

همچنین مجددا تاکید می‌شود، انتظار می‌رود چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های مختلف که مردم واکنش‌ها و مواضع آن‌ها را پیگیری می‌کنند، در این روزها که غبار اخبار شائبه‌دار و جعلی، بر فضای رسانه‌ای سایه افکنده، قبل از اقدام به انتشار چنین مطالبی، از صحت و سقم ماجرا اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *