روایت یک زن بومی از وضعیت وخیم زندان‌های کانادا

10:09 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۰۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندانیان بومی کانادا در اعتراض به شرایط بحرانی خود در این مراکز قصد دارند اقدامات اعتراضی را آغاز کنند.

خبرگزاری میزان – موضوع وضعیت بحرانی زندانیان بومی در کانادا اگرچه تاکنون به دفعات تیتر اخبار شده اما مورد توجه مقام‌های این کشور جهت بهبود اوضاع قرار نگرفته است.

به گزارش «گلوبال نیوز و سی بی سی»، یک زندانی زن بومی می‌گوید که مانند دیگر بومیان در سلولی سرد و غیربهداشتی نگه داری می‌شود.

به گفته این زن کانادایی، در زندانی که وی در آن دوره حبس خود را می‌گذراند 100 درصد زندانیان بومی هستند؛ افراد بومی نه تنها در جمعیت زندانیان بیش از حد حضور دارند، بلکه به شکلی قابل توجه از مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی محروم می‌شوند.

 براساس گزارش دولت کانادا، 40 درصد از اقدام‌های خودکشی ثبت‌شده در دهه گذشته در زندان‌های فدرال، 55 درصد از حوادث خودآزاری در سال 2021 و 83 درصد از تمام افرادی که در سال گذشته بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند، زندانیان بومی بوده‌اند.

منتقدان دلیل این روند را پیامدهای استعمار، مدارس شبانه روزی و آسیب‌های بین نسلی می‎دانند.

در عین حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که افراد بیشتری قصد دارند تا به اقدامات اعتراضی مذکور بپیوندند.

براساس گزارش منابع حقوقی، تاکنون شماری از زندانیان بومی به اقدامات اعتراضی پیوسته اند و شماری دیگر اعلام کردند که قصد دارند به این روند ملحق شوند.

آن‌ها دلیل خود برای پیوستن به اعتراضات را نژادپرستی کارکنان زندان، عدم دسترسی به موقع به مراقبت‌های پزشکی و کیفیت خدمات آن‌ها، عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم، ... می‌دانند.

البته آن چه که این روند را تسریع کرده، مرگ یک زن بومی در یکی از زندان‌های کاناداست.

براساس گزارش جدید بالاترین سازمان دیده بان زندان در کشور، کانادا در رسیدگی به حضور بیش از حد سیاه پوستان و بومیان در زندان‌ها پیشرفت ناچیزی داشته است، به طوری که برخی از آن‌ها حتی با شرایط بدتری نسبت به یک دهه قبل مواجه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *