کرملین: اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم

15:51 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۷۷۷
سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که اقدام برخی کشورهای غربی مبنی بر تعیین سقف قیمت برای نفت برای روسیه تاثیری در عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین نخواهد داشت.

خبرگزاری میزان - «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، می‎گوید که تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه توسط غرب بر تأمین مالی یک عملیات نظامی ویژه تأثیری نخواهد داشت چرا که اقتصاد روسیه پتانسیل برآورده کردن تمام نیازهای خود را دارد.

وی تاکید کرد: تصمیم برای اعمال سقف بر قیمت نفت روسیه را به رسمیت نمی‌شناسیم.

سخنگوی کرملین با بیان این مطلب که مسکو در حال آماده‌سازی پاسخی به اعمال سقف قیمت از سوی غرب بر نفت روسیه است، گفت که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به اروپایی‌ها آسیب می‌زند.

تحریم های نفتی غرب از روز دوشنبه، 5 دسامبر، اجرایی می‌شود؛ اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‎شود متوقف می‌‎کند و کشورهای گروه هفت و استرالیا و اتحادیه اروپا سقف قیمتی برای حمل و نقل دریایی آن را که 60 دلار در هر بشکه است، اعمال می‌کنند.

به گزارش «ریانووستی»، همچنین «الکساندر نواک»، معاون نخست وزیر روسیه، در توضیح این تصمیمات کشورهای غربی، می‎گوید که روسیه سقف قیمت نفت را نمی‌پذیرد، حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود.

وی گفت که چنین محدودیت‌هایی، مداخله در ابزارهای بازار است، اما روسیه آماده است تنها با مصرف کنندگانی کار کند که بر اساس شرایط بازار کار کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *