جام جهانی 2022| کره اسیر طوفان سلسائو شد/ برزیل با گلباران ببرهای آسیا به کرواسی رسید + فیلم

0:24 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۰۸۷
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی برزیل با شکست کره‌جنوبی حریف کرواسی در مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان – شانزدهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری ششمین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی به اتمام رسید که در مصافی پرگل و مهیج تیم ملی برزیل، از ساعت 22:30 در استادیوم 974 به مصاف تیم ملی کره‌جنوبی رفت که در پایان زردپوشان سلسائو با گلباران ببرهای آسیا در نیمه اول نسخه کره را در نیمه اول پیچیدند و در نهایت موفق شدند با نتیجه 4 بر یک از سد کره‌جنوبی بگذرند تا سلسائو با حذف سومین و آخرین نماینده قاره آسیا مقتدرانه راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

در نیمه نخست برزیل به لطف حضور ستاره‌های پرتعدادش در زمین بازی را بسیار هجومی آغاز کرد و در حالی که 7 دقیقه از بازی گذشته بود وینیسیوس جونیور موفق شد گل اول زردپوشان را وارد دروازه کره کند. در دقیقه 13 و روی بی‌احتیاطی مدافع کره، برزیلی‌ها توسط ریچارلیسون صاحب یک ضربه پنالتی شدند و این بار نوبت نیمار بود با شوتی آرام از روی نقطه پنالتی اختلاف را به 2 گل افزایش دهد. پس از این دو گل توپ و میدان همچنان در اختیار پرافتخارترین تیم جهان بود و این بار روی یک کار تیمی ریچارلیسون گل سوم برزیل را در دقیقه 29 زد و مزد بازی خوبش را گرفت. کابوس نیمه نخست برای کره‌ای‌ها ادامه داشت و لوکاس پاکتا با استفاده از عمق دفاع حریف گل چهارم برزیل را در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند.

در نیمه دوم بازی از سوی دو تیم آرام دنبال می‌شد، اما پس از تغییرات پائولو بنتو کره‌جنوبی بازی بهتری به نمایش گذاشت و در دقیقه 76 سئونگ هو پایک با شوتی سرکش تک گل نماینده آسیا را وارد دروازه آلیسون بکر کرد تا این بازی در پایان با نتیجه 4 بر یک به سود برزیل خاتمه پیدا کند تا سلسائو به عنوان ششمین تیم به جمع 8 تیم نهایی برسد و از سوی دیگر کره‌جنوبی هم پس از حذف استرالیا و ژاپن آخرین نماینده قاره آسیا بود که با جام جهانی وداع کرد.

به این ترتیب تیم ملی برزیل در مرحله یک چهارم نهایی باید به تیم ملی کرواسی برود. در آخرین روز از مرحله یک چهارم نهایی فردا تیم ملی اسپانیا به مصاف مراکش خواهد رفت و پرتغال رو در روی سوئیس قرار می‌گیرد.

*برزیل 4 – کره‌جنوبی یک

گل‌‌ها: وینیسیوس جونیور(7)، نیمار(13 - پنالتی)، ریچارلیسون(29) و لوکاس پاکتا(36) برای برزیل/ سئونگ هو پایک(76) برای کره‌جنوبی

کارت زرد: جونگ وو یونگ(44) از کره‌جنوبی

داور: کلمنت تورپین(فرانسه)/ کمک داور اول: نیکولاس دانوس/ کمک داور دوم: سیریل گرینگور

*ترکیب تیم ملی برزیل:

آلیسون بکر(۸۰ - وورتون)، ادر میلیتائو(۶۳ - دنی آلوز)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دانیلو(۷۲ - گلیسون برمر)، کاسمیرو، پاکتا، رافینیا، نیمار(۸۰ - رودریگو)، وینیسیوس جونیور(۷۲ - گابریل مارتینلی) و ریچارلیسون

*ترکیب تیم ملی کره‌جنوبی:

 کیم سئونگ گئو، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گئون، کیم جین سو(۴۶ - چول هونگ)، هوانگ این بئوم(۶۵ - سئونگ هو پایک)، جونگ وو یونگ(۴۶ - سون جون هو)، هوانگ هی چان، لی جائه سونگ(۷۴ - لی کانگ‌این)، سون هیونگ مین و چو گوئه سئونگ(۸۰ - اوی جو هوانگ)

*گل اول برزیل به کره‌جنوبی توسط وینیسیوس جونیور(7):

*گل دوم برزیل به کره‌جنوبی توسط نیمار(13 - پنالتی)

*گل سوم برزیل به کره‌جنوبی توسط ریچارلیسون(29):

*گل چهارم برزیل به کره‌جنوبی توسط لوکاس پاکتا(36):

*گل اول کره‌جنوبی به برزیل توسط سئونگ هو پایک(76):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *