جنایت علیه آفریقایی تبارها؛ رایج ترین جنایت نفرت محور در سوئد

8:18 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۲۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آفریقایی تبارها قربانیان اصلی جنایات نفرت محور در سوئد هستند.

خبرگزاری میزان – براساس گزارش جدید شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد، سالانه بیش از هزار مورد جنایت نفرت محور در سوئد رخ می‌دهد.

به گزارش «آناتولی»، به استثنای جنایات ناشی از نفرت مبتنی بر انگیزه‌های بیگانه‌هراسی و نژادپرستانه، «آفروفوبیا» (آفریقایی ستیزی) رایج‌ترین انگیزه‌ای است که در میان جرایم نفرت محور گزارش‌شده در سوئد یافت می‌شود.

در گزارش شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد آمده است که جنایات ناشی از نفرت علیه آفریقایی‌ تبارها در سوئد اغلب با خشونت فیزیکی مشخص می‌شوند و سالانه بیش از هزار مورد از این جنایت‌ها گزارش می‌شوند.

لازم به ذکر است که فقط تعدادی از آن‌ها منجر به محکومیت در دادگاه می‌شوند.

قربانیان جنایات ناشی از نفرت مذکور اغلب جوان هستند؛ به ویژه در حوادث خشونت آمیز که در آن چهار نفر از هر 10 نفر زیر 18 سال سن هستند.

کوچک ترین قربانی این دست جنایت‌ها فقط هفت سال سن داشت.

جنایات ناشی از نفرت علیه آفریقایی‌ تبارها در سوئد در زمینه‌ها و در مکان‌های مختلفی مانند خیابان‌ها، میادین و وسایل نقلیه عمومی، مدارس و محل کار رخ می‌دهند.

بازپرس شورای پیشگیری از جرم سوئد همچنین اعلام کرد که واقعا فضاهای امن کمی وجود دارند که آفریقایی تبارها در سوئد در آن مکان‌ها در معرض خطر جنایت‌های نفرت محور نباشند.

این گزارش بر اساس حدود 430 مورد از جنایات نفرت «افروفوبیک» گزارش شده به پلیس و همچنین مصاحبه با مظنونین تهیه شده است.

در عین حال، براساس گزارش‌هایی که شورای پیشگیری از جرم سوئد بررسی کرد، تفاوت جنسیتی زیادی بین آسیب‌پذیری زنان و مردان در برابر جرایم ناشی از نفرت «افروفوبیک» وجود ندارد.

در بیش از یک چهارم گزارش‌هایی که شاکی یک زن بود، عبارات جنسی یا زن ستیزانه وجود داشت و مردان بیشتر برای نقش‌های حرفه ای خود هدف قرار گرفتند.

به گفته بازپرس شورای پیشگیری از جرم سوئد ، خشونت جدی و جنایات نفرت یک بُعد است، اما پس از آن، تجاوزات خرد و تجربه تبعیض نیز وجود دارد که بر سلامت آفریقایی تبارها در سوئد تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *