تداوم بارندگی‌ها در بیشتر استان‌ها/کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما و آغاز بارش برف از پنجشنبه

9:49 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۴۰۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و در غرب مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور برای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهار‌محال و بختیاری، فارس،نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان، جزایر غربی خلیج فارس و تنگه هرمز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبارهای پراکنده را شاهد هستیم، ادامه داد: بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف رخ می‌دهد.

رفیعی اظهار کرد: روز چهارشنبه در ایلام، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده را انتظار داریم و در جزایر خلیج فارس، بوشهر و استان‌های فاس و کرمان بارش‌ها ادامه دارد.

وی از رگبار پراکنده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: روز شنبه با توجه به تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور برای جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ضمن اشاره به اینکه روزهای پنجشنبه تا شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور با کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای و بارش برف در مناطق مرتفع مواجه هستم، عنوان کرد: آب‌های خلیج فارس و دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم است.

وی متذکر شد: در مناطق ساحلی و دور از ساحل در بوشهر و خوزستان از امروز تا روز پنجشنبه با توجه به وزش باد و رگبار و رعد و برق، افزایش ارتفاع موج و مخاطراتی مثل خطر غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد که فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۳ درجه رسید.

وی افزود: سردترین نقطه کشور امروز دیزین بالا و فریمان با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر بودند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *