974 در قطر غیب شد!

12:44 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۸۹۸
ورزشگاه ۹۷۴ که قطری‌ها با همین تعداد کانتینر برای جام جهانی آن را ساخته اند، بعد از بازی برزیل و کره جنوبی شروع به جمع آوری آن کردند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: در اقدامی عجیب، شبکه «الکاس» قطر از ناپدید شدن ورزشگاه 974 بعد از بازی برزیل و کره خبر داد. این ورزشگاه به خاطرِ پیش شماره قطر که 974 است با همین تعداد کانتینر برای جام جهانی ساخته شده بود  بعد از این بازی از هم جدا می‌شود و دیگر ورزشگاهی به این نام وجود نخواهد داشت!

این خبر در حالی منتشر شده که جام جهانی 2022 از 29 آبان در قطر آغاز شد و قابلیت آن را دارد که با جمع آوری آن در نقطه دیگری از جهان احداث شود. 

ورزشگاهی که تنها چند دقیقه با فرودگاه بین‌المللی حمد فاصله دارد و یک سمت آن مشرف به ساحل خلیج فارس و سمت دیگر آن منظره‌ جذاب آسمان‌خراش‌های قطر است و به نام ورزشگاه رأس ابو عبو شناخته می‌شود و ادای احترام به بندر مجاور و سنت‌های دریایی شهر دوحه است.

این ورزشگاه 40 هزار نفری از دیروز و پس از بازی برزیل و کره جنوبی شروع به جمع آوری شد و قرار است از بلوک‌های آن برای ساخت بناهای دیگر و همچنین به عنوان کمک به دیگر کشورهای توسعه نیافته‌ جهان استفاده شود!

جالب است بدانید که این اولین مکان موقت برگزاری بازی‌ها در تاریخ جام جهانی فوتبال است! پس از برچیده شدن ورزشگاه ۹۷۴، برنامه‌هایی برای انتقال و بازسازی ورزشگاه در مالدونادوی اروگوئه برای میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ میلادی در صورت موفقیت آمیز بودن پیشنهاد این کشور وجود دارد. همچنین به گفته‌ مسئولان قطری پس از برچیدن، محل ورزشگاه پاک سازی و به مناطق سبز تبدیل می‌شود.

 این ورزشگاه توسط معماران اسپانیایی طراحی شده‌ است. روند خرید کانتینرها برای تبدیل به ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد. ورزشگاه ۹۷۴ از فضای خارج از خود، این تصور را ایجاد می‌کند که از آجرهای غول پیکر لگو در رنگ‌های مختلف ساخته شده‌ است!

چنین سازه‌ای به لطف عناصر و ظروف فولادی مدولار که به عنوان امکانات پشتیبان ورزشگاه عمل می‌کنند، به دست آمده است.

این ورزشگاه به دلیل موقت بودن فاقد سیستم خنک کننده هوشمند است اما نحوه‌ طراحی آن به واسطه‌ قرار گرفتن ورزشگاه در کنار خلیج فارس، مشکل تهویه مطبوع را برطرف کرده است. ورزشگاه ۹۷۴ پس از اتمام ساخت از سوی سیستم ارزیابی پایداری جهانی (GSAS) رتبه چهار ستاره را دریافت کرد! حالا باید منتظر ماند و دید که آیا در جام های جهانی بعدی هم شاهد حضور همین کانتینرها برای ساخت ورزشگاه با تجربه قطری ها هستیم یا خیر.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *