معاون دادستان کل کشور: تسریع در رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است

14:43 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۱۵۱
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تسریع در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی واحد‌های تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است.

خبرگزاری میزان- علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه سفر یک روزه به سمنان، از انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بازدید کرده و سپس در جمع مدیران و مسئولان متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان حاضر شد.

وی در این جلسه افزود: تشکیل این جلسه به منظور ایجاد اتحاد و مبارزه و برخورد قاطع و منسجم با قاچاق کالا و ارز است .

جمادی تصریح کرد: ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی استان و تعیین‌تکلیف اموال باید هرچه زودتر صورت پذیرد و دستگاه های اجرایی شرایط را برای ساماندهی انبارهای اموال تملیکی استان فراهم‌ تا در سازماندهی و فروش این اموال مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور از تلاش های رئیس کل دادگستری استان سمنان قدردانی و خاطر نشان کرد: با هماهنگی بسیار خوبی که در این استان وجود دارد، باید از ظرفیت همدلی بین نهادهای متولی نهایت استفاده را داشت تا در پایان سال شاهد عملکرد قابل قبول و مناسب در استان سمنان باشیم .

نماینده قوه قضاییه در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مصوبات این جلسه اشاره و افزود: این جلسه دارای مصوباتی از قبیل ساماندهی انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان با اختصاص مکان مستقل همراه تجهیزات و امکانات مراقبتی کامل و همچنین اختصاص مکان مناسب برای نگهداری اموال در شهرستان شاهرود صورت گیرد .

جمادی در ادامه اظهار کرد: تسریع در رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی واحد‌های تولیدی در دستور کار قوه قضاییه است و در این جلسه مقرر شد چنانچه پرونده های معوق موضوع قاچاق کالا و ارز در محاکم قضایی استان و سازمان تعزیرات حکومتی این استان وجود دارد و تاکنون منتهی به صدور آرای قضایی نشده اعلام تا تعیین تکلیف قانونی انجام شود .

معاون قضایی دادستان کل کشور در خاتمه به میزان کشفیات کالاهای قاچاق شده در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: میزان کشفیات سطح کشور در ۷ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان گزارش شده و از این میزان کشفیات، سهم استان سمنان ۱۴۸ میلیارد تومان است که لازم است علل عدم فروش اموال در مزایده های سازمان اموال تملیکی استان تحقیق و مرتفع شود.

ایجاد اتحاد و انسجام بین دستگاه های متولی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بهمت دستگاه قضایی استان سمنان

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز در این جلسه عنوان کرد: با همکاری نهادهای اجرایی ، امنیتی ، انتظامی و قضایی در امر قاچاق کالا و ارز توفیقات و عملکرد قابل توجهی در استان محقق شده است.

وی با انتقاد از نحوه نگهداری اموال در انبارهای آن سازمان تصریح کرد: نحوه نگهداری و ساماندهی کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی مرکز استان از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و انتظار می رود انبارهای آن سازمان از تجهیزات، امکانات و فضای مناسب مستقل برای حفاظت و صیانت از اموال بیت المال برخوردار باشد. اگر به درستی از اموال بیت المال حفاظت شود در بهبود وضعیت اقتصادی کشور موثر بوده و همچنین دستگاه قضایی استان عزم جدی در رفع موانع و کاستی‌های احصاء شده در این سازمان دارد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: میزان فروش در مزایده های اموال سازمان اموال تملیکی استان در سال جاری به نسبت سال گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده و باید علل وقوع آن به صورت کارشناسی بررسی و مرتفع شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان اموال تملیکی استان از مکان مستقل شامل ساختمان اداری و انبارهای نگهداری اموال برخوردار نیست. با همدلی و اتحاد موجود در بین مسئولین استانی می بایست هرچه زودتر مکانی مناسب و مجهز به امکانات مراقبتی به آن سازمان اختصاص یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *