راه اندازی«قرارگاه پیشگیری از سرقت» در سراسر کشور/ جنبه‌های حمایتی،آموزشی و نظارتی پیشگیری؛ ماحصل کار

8:05 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۳۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه از راه اندازی قرارگاه پیشگیری از سرقت در سراسر کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه، جنبه های حمایتی،آموزشی و نظارتی پیشگیری را در دستور کار قرار داده است.

اصغر جهانگیر در گفت و گو با میزان، گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دنبال فعال سازی شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم است چراکه این شورا به عنوان یکی از مهمترین شوراهای کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یک جلسه از این شورا در سال جاری برگزار شده است، گفت: مصوبات این شورا بعد از اینکه به تائید سران سه قوه رسید به حکم قانون در می آید.

جهانگیر با بیان اینکه براساس آخرین جلسه ای که در چند ماه گذشته برگزار شد، مصوبات خوبی را در این بخش گذراندیم، گفت: یکی از این مصوبات در مورد تشکیل قرارگاه پیشگیری از سرقت بود لذا با توجه به اینکه جرم سرقت در سالهای اخیر در کشور رو به فزایش بوده، بحث تشکیل قرارگاه پیشگیری از سرقت در جلسه فوق مصوب شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه بیان کرد: در حال حاضر قرارگاه پیشگیری از سرقت در سراسر کشور راه اندازی شده و این قرارگاه، جنبه های حمایتی،آموزشی و نظارتی پیشگیری را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: در قالب تشکیل این قرارگاه، وظایف دستگاه ها مشخص شده تا هر دستگاهی اعم از اجرایی، انتظامی و قضایی بداند در رابطه با موضوع فوق چه اقداماتی را باید اجرا کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه با بیان اینکه جلسات قرارگاه پیشگیری از سرقت مرتب برگزار می شود،بیان کرد: نتایج حاصل شده از اقدامات این قرارگاه به زودی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

جهانگیر با بیان اینکه یکی از مشکلات مربوط به هماهنگی بین دستگاهی است، درباره اهداف تشکیل چنین قرارگاهایی گفت: قرارگاه حکم هماهنگ کننده را دارند لذا یکی از مشکلات مربوط به هماهنگی بین دستگاهی است و گاهی اوقات برخی دستگاه ها همدیگر را خنثی می کنند به عنوان مثال در حوزه ای ممکن است افرادی زیادی حضور داشته باشند که به نوعی در کار هم تداخل ایجاد کنند اما در برخی حوزه ها هم دستگاهی ورود نکند لذا ما به خاطر اینکه این اتفاق رخ ندهد و تقسیم کار شود و هر کسی ماموریت های حوزه کاری خود را بداند، این قرارگاه را ایجاد کردیم تا نقش هماهنگ کننده را ایفا کند. از این رو نتایج آن به زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: سرقت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *