جام جهانی 2022| تاریخ‌سازی شیرهای اطلس با صعود به یک چهارم نهایی/ وداع دراماتیک ماتادورها با شکست مقابل مراکش + فیلم

21:18 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۷۱۲
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی مراکش با شکست اسپانیا برای نخستین بار در تاریخ خود راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان – هفدهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری ششمین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که در مصافی حساس و مهیج تیم ملی اسپانیا، از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم اجوکیشن‌سیتی شهر دوحه به مصاف تیم ملی مراکش رفت که در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا تکلیف تیم پیروز در ضربات پنالتی مشخص شود که در نهایت ماتادورها در شبی کابوس‌بار که 3 ضربه پنالتی خود را خراب کردند وداعی تلخ با جام جهانی داشتند چرا که شیرهای اطلس با پیروزی قاطع ۳ بر صفر در ضیافت پنالتی‌ها و درخشش یاسین بونو موفق شد برای نخستین بار در تاریخ به جمع 8 تیم نهایی جام جهانی برسد.

در نیمه اول این بازی توپ و میدان دست اسپانیا بود و ماتادورها با پاسکاری‌های منظم و پرشمار خود کاملا روی دروازه شیرهای اطلس بودند، اما تلاش دو تیم در 45 دقیقه نخست منجر به گل نشد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

در نیمه دوم شاگردان لوئیز انریکه که دوست نداشتند بازی به وقت‌های اضافی کشیده شود حملات پرتعدادی انجام دادند که با بی‌دقتی مهاجمان و همچنین درخشش یاسین بونو در درون دروازه مراکش در نهایت توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا جدال دو تیم در 90 دقیقه گلی نداشته باشد و تکلیف تیم صعود کننده به یک چهارم نهایی در وقت‌های اضافی مشخص شود، اما در دو زمان 15 دقیقه‌ای هم بازیکنان اسپانیا از شکستن قفل دروازه مراکش ناکام ماندند تا تکلیف تیم بنده در پنالتی‌ها مشخص شود.

نخستین پنالتی مراکش را عبدالحمید صبیری خلاف جهت اونای سیمون وارد دروازه اسپانیا کرد. نخستین پنالتی ماتادورها را سارابیا در عین ناباوری به تیرک دروازه مراکش کوبید. حکیم زیاش دومین پنالتی مراکش را به وسط دروازه اسپانیا زد تا شیرهای اطلس در آستانه صعود قرار گیرند. دومین پنالتی اسپانیا را کارلوس سولر خراب کرد تا با مهار یاسین بونو ماتادورها در یک قدمی حذف قرار گیرند. بونون که به عنوان یار تعویضی و برای زدن پنالتی به زمین آمده بود ضربه خود را خراب کرد تا پنالتی سوم مراکش خراب شود. سومین پنالتی اسپانیا هم که توسط سرجیو بوسکتس زده شد به زیبایی و در عین ناباوری توسط یاسین بونو مهار شد. پنالتی چهارم مراکش را اشرف حکیمی با ضربه‌ای چیپ وارد دروازه اسپانیا زد تا شیرهای اطلس با شکست اسپانیا و خلق یک شگفتی بزرگ به عنوان ششمین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

مراکش پس از غنای سال ۲۰۱۰ به دومین تیم آفریقایی تبدیل شد که به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی می‌رسد.

بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش پس از پیروزی مقابل اسپانیا و راه‌یابی به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، با پرچم فلسطین به شادی پرداختند.

به این ترتیب تیم ملی مراکش در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف برنده دیدار حساس تیم‌های پرتغال و سوئیس که از ساعت 22:30 آغاز خواهد شد، بروند.

*اسپانیا صفر(صفر) – مراکش صفر(3)

کارت زرد: آیمریک لاپورت(77) از اسپانیا/ رومن سایس(90) از مراکش

داور: فرناندو راپالینی (آرژانتین)/ کمک‌ها:  خوان پابلو بلاتی و دیگو بونفا (آرژانتین)/ داور چهارم: رافائل کلاوس (برزیل)/ داور ویدیویی: مائورو ویجلیانو (آرژانتین)

*ترکیب تیم ملی اسپانیا:

اونای سیمون، یوردی آلبا(۹۸ - بالده)، آیمریک لاپورت، رودریگو، لورنته، سرخیو بوستکس، پدری، گاوی(۶۳ - آلوارو موراتا)، مارکو آسنسیو(۶۳ - کارلوس سولر)، فران تورس(۷۶ - نکو ویلیامز(۱۱۸ - پابلو سارابیا)) و دنی اولمو(۹۸ - آنسو فاتی)

*ترکیب تیم ملی مراکش:

 یاسین بونو، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی(۸۴ - یحیی عطیه‌الله)، سفیان آمرابات، نایف آگرد(۸۵ - جواد الیمیق)، رومن سایس، حکیم زیاش، عزالدین اوناهی(۱۲۰ - بنوم)، سلیم املاح(۸۲ - ولید شدیرا)، سفیان بوفال(۶۶- عبده الزلزولی) و یوسف النصیری(۸۵ - صبیری)

*ضربات پنالتی دیدار اسپانیا(صفر) - مراکش(3):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *