جام جهانی 2022| صعود سلسائوی اروپا به یک چهارم نهایی با گلباران سوئیس/ پرتغال حریف شیرهای اطلس شد + فیلم

0:23 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۸۸۸
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی پرتغال با شکست سوئیس حریف مراکش در مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان – هفدهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری ششمین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که در مصافی پرگل و مهیج تیم ملی پرتغال، از ساعت 22:30 در استادیوم لوسیل به مصاف تیم ملی سوئیس رفت که در پایان سلسائوی اروپا در شبی که رونالدو را از ابتدا در ترکیب خود نداشت، موفق شد با تحقیر و گلباران سوئیس در نهایت با نتیجه 6 بر یک به برتری برسد تا پرتغال با کسب بهترین و پرگل‌ترین پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی به شایستگی و به عنوان آخرین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

بازی بسیار مهیج آغاز شد و درحالی که تنها 17 دقیقه از بازی گذشته بود گونچالو راموس با شوتی سرکش در داخل محوطه جریمه سوئیس گل اول پرتغال را به ثمر رساند. در دقیقه 33 سلسائوی اروپا صاحب نخستین ضربه کرنر خود شد و این بار نوبت پپه باتجربه بود که با ضربه سری دیدنی گل دوم تیمش را بزند تا نیمه نخست با برتری 2 گله پرتغال به اتمام برسد.

در نیمه دوم سوئیسی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتندسرارپا حمله شدند، اما همین بهترین فرصت برای ستاره‌های گران قیمت پرتغال بود تا در ضدحملات گلهای بعدی را هم بزند و باز هم گونچالو راموس بود که در دقیقه 51 و روی ارسال زمینی دیوگو دالو بریس کرد تا پرتغال 3 بر صفر از سوئیس پیش بیفتد.

بازیکنان سوئیس که پس از دریافت 3 گل رو به بازی احساس آورده بودند بازهم اسیر ضدحمله رقیب آماده خود شدند و این بار گونچالو راموس در نقش سازنده ظاهر شد و رافائل گوئررو در دقیقه 55 گل چهارم پرتغال را وارد دروازه یان زومر کرد. تنها 3 دقیقه پس از این گل سوئیس صاحب یک ضربه کرنر شد و آکانجی توانست روی اشتباه بازیکنان پرتغال تنها گل سوئیس را بزند.

حملات پرتغالی‌ها تمامی نداشت و گونچالو راموس در دقیقه 67 شب درخشان خود را با هت‌تریک تکمیل کرد و موفق شد با ضربه‌ای چیپ گل پنجم را بزند. در دقیقه 2+90 لیائو که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود با حرکت و شوتی زیبا گل ششم را هم زد تا پرتغال در شبی که رونالدو را 20 دقیقه در زمین داشت با نتیجه 5 بر یک از سد سوئیس بگذرد و به عنوان آخرین تیم به جمع 8 تیم نهایی راه یافت.

همچنین اولین هتریک جام جهانی قطر به نام گونچالو راموس، جانشین کریستیانو رونالدو در بازی برابر سوئیس به ثبت رسید. این اتفاق درحالی افتاده که فوق ستاره پرتغالی تا کنون موفق به گلزنی در دور حذفی جام جهانی نشده است.

به این ترتیب تیم ملی پرتغال باید در مرحله یک چهارم نهایی و در نبردی مهیج به مصاف تیم ملی مراکش بروند.

*نمودار تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی

*پرتغال 6 – سوئیس یک

گل‌ها: گونچالو راموس(17، 51 و 67)، پپه(33)، رافائل گوئررو(55) و رافائل لیائو(2+90) برای پرتغال/ مانوئل آکانجی(58) برای سوئیس

کارت زرد: فابیان شار(43) و ارای کومرت(59) از سوئیس

داور: سزار آرتور راموس(مکزیک)/ کمک داور اول: آلبرتو مندز/ کمک داور دوم: میگوئل پارادس

*ترکیب تیم ملی پرتغال:

دیگو کاستا، دیگو دالوت، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو، اوتاویو(۷۳ - ویتینیا)، ویلیام کاروالیو، برناردو سیلوا(۸۷ - رافائل لیائو)، برونو فرناندس(۸۱ - روبن نوس)، گونچالو راموس(۷۳ - ریکاردو هورتا) و ژائو فلیکس(۷۳ - رونالدو).

*ترکیب تیم ملی سوئیس:

یان سومر، فرناندس، فابیان شار(۴۶ - ارای کومار)، مانوئل اکانجی، ریکاردو رودریگز، رمو فرولر(۵۴ - دنیس زکریا)، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری، جبرئیل ساو(۵۴ - هریس سفروویچ)، روبن وارگاس(۶۶ - اکافور) و بریل امبولو.

*گل اول پرتغال به سوئیس توسط گونچالو راموس(17):

*گل دوم پرتغال به سوئیس توسط پپه(33):

*گل سوم پرتغال به سوئیس توسط گونچالو راموس(51):

*گل چهارم پرتغال به سوئیس توسط رافائل گوئررو(55):

*گل اول سوئیس به پرتغال توسط آکانجی(58):

*گل پنجم پرتغال به سوئیس توسط گونچالو راموس(67):

*گل ششم پرتغال به سوئیس توسط رافائل لیائو(2+90):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *